Home دریچه هفت گام برای شروع یک کسب و کار اینترنتی کوچک
هفت گام برای شروع یک کسب و کار اینترنتی کوچک زمان لازم برای خواندن: حدود ۳ دقیقه
0

هفت گام برای شروع یک کسب و کار اینترنتی کوچک زمان لازم برای خواندن: حدود ۳ دقیقه

50
0

در مطالب قبلی بیزینس ترند در این مطلب در مورد کسب و کار اینترنتی خواندیم که چه مدل کسب و کار اینترنتی می‌تواند برای هر کدام از ما مناسب باشد. حالا می‌خواهیم ببینیم بعد از انتخاب نوع کسب و کار اینترنتی چگونه آن را شروع کنیم. ترتیب ثابت شده‌ای از گام‌ها وجود دارد که با دنبال کردن آنها می‌توانید موفقیت خود را برای شروع یک کسب و کار اینترنتی کوچک تضمین کنید. هزاران نفر کسب و کارهای موفقی را با برداشتن این گام‌ها شروع کرده‌اند:

  • یک نیاز را پیدا کرده و سعی کنید آن را برطرف کنید.
  • محتواهایی بنویسید که برای شما فروش به دنبال داشته باشد.
  • یک وب‌سایت روان و راحت طراحی کرده و بسازید.
  • از موتورهای جستجو برای آوردن ترافیک به سایتتان استفاده کنید.
  • برای خودتان اعتبار تخصصی کسب کنید.
  • با مشتریان و مشترکین خود از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید.
  • درآمد خود را از طریق فروش محصولات دیگر به مشتریان فعلی (فروش بک اند و آپ سلینگ) افزایش دهید.

هرکس، از یک کارآفرین اینترتی تازه‌کار گرفته تا باتجربه، می‌تواند از این فرآیند برای یادگیری چگونگی شروع  کسب و کار اینترنتی استفاده کند:

گام اول: کسب و کار اینترنتی ای را شروع کنید که نیازی را برطرف کند

بیشتر افرادی که تازه شروع کرده‌اند این اشتباه را می‌کنند که اول دنبال لیست محصولات می‌روند و سپس دنبال بازار می‌گردند.

برای تقویت شانس موفقیتتان، با بازار شروع کنید. نکته این است که گروهی افراد را پیدا کنید که به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند ولی جواب‌های زیادی نمی‌گیرند. اینترنت این نوع تحقیقات بازار را ساده کرده است:

  • به فروم‌های آنلاین بروید و ببینید مردم چه سوالاتی می‌پرسند و به دنبال حل چه مشکلاتی هستند.
  • کلیدواژه‌هایی را که تعداد زیادی افراد جستجو می‌کنند ولی رقابت زیادی از طرف دیگر سایت‌ها در آن وجود ندارد پیدا کنید.
  • رقبای احتمالی خود را با سر زدن به وب‌سایت‌های آنها و نت برداری از اینکه برای ارضای تقاضاها چه کاری انجام می‌دهند، بررسی کنید. سپس می‌توانید از آنچه یاد گرفته‌اید استفاده کرده و محصولی را برای بازاری بسازید که از قبل وجود دارد – و از رقبایتان بهتر این کار را انجام دهید.

گام دوم: محتوایی بنویسید که بفروشد

فرمول ثابت‌شده‌ای برای محتوای فروش یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد  که بازدیدکننده‌ها را از لحظه‌ای که می‌آیند تا لحظه‌ای که خرید می‌کنند با خود در فرایند فروش همراه می‌کند:

  • توجه را با تیتری جذاب جلب کنید.
  • مساله‌ای که محصول شما حل می‌کند را توصیف کنید.
  • اعتبار خود به‌عنوان حل‌کننده این مساله را بسازید.
  • نظرات افراد دیگری که از محصول شما استفاده کرده‌اند را اضافه کنید.
  • در مورد محصول و اینکه چگونه به کاربر کمک می‌کند صحبت کنید.
  • پیشنهادی بدهید.
  • تضمین قدرتمندی بدهید.
  • اضطرار ایجاد کنید.
  • خرید را مطالبه کنید.

در طول محتوا، نیاز دارید روی اینکه چگونه محصول یا خدمت شما به طور منحصربفردی می‌تواند مسائل افراد را حل کند یا زندگی آنها را بهتر کند، متمرکز شوید. مثل یک مشتری فکر کنید و بپرسید «این چه چیزی برای من دارد؟»

گام سوم: وب‌سایت کسب و کار اینترنتی خود را طراحی کرده و بسازید

وقتی بازار و محصول خود را پیدا کردید و فرآیند فروش خود را نیز شناختید، آماده‌اید تا برای کسب و کار اینترنتی کوچک خود طراحی وب کنید. یادتان باشد که ساده بگیرید. شما کمتر از ۵ ثانیه وقت دارید که توجه کسی را مال خود کنید – در غیر این‌صورت، آنها می‌روند و دیگر نمی‌بیندشان. نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید:

  • یکی دو فونت ساده را روی زمینه سفید انتخاب کنید.
  • مسیریابی سایتتان را واضح و ساده و در همه‌ی صفحه‌ها یکسان بسازید.
  • از تصاویر، صوت و ویدیو فقط در صورتی استفاده کنید که رساندن پیام شما را تسهیل کنند.
  • پیشنهاد ثبت نام در سایت را بدهید تا بتوانید ایمیل‌های افراد را داشته باشید.
  • کار خرید را ساده کنید -بیشتر از دو کلیک بین یک مشتری احتمالی و پرداخت نباید فاصله باشد.
  • وب‌سایت شما ویترین شماست، پس آن را برای مشتری خوشایند کنید.

گام چهارم: از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدف به سایتتان استفاده کنید

تبلیغات کلیکی ساده‌ترین راه ساختن ترافیک برای یک سایت جدید است. این کار دو مزیت نسبت به صبر کردن طبیعی برای آمدن ترافیک به سایت کسب و کار اینترنتی شما دارد. اول، تبلیغات کلیکی به سرعت در موتورهای جستجو نشان داده می‌شوند، و دوم، تبلیغات کلیکی به شما اجازه می‌دهند کلیدواژه‌ها، تیترها، قیمت‌ها و رویکردهای فروش مختلفی را امتحان کنید. با این روش نه‌تنها ترافیک لحظه‌ای دریافت می‌کنید بلکه می‌توانید از تبلیغات کلیکی برای شناخت بهترین و پرنتیجه‌ترین کلیدواژه‌تان استفاده کنید. سپس می‌توانید کلیدواژه‌ها را در سایتتان و در محتواهایتان توزیع کنید که منجر به بالا آمدنتان به طور طبیعی در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.

گام پنجم: برای خودتان اعتبار تخصصی بسازید

  • افراد از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می‌کنند. این اطلاعات را برای سایت‌های دیگر مجانی ارائه کنید و خواهید دید که ترافیک بیشتر و رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو نصیبتان خواهد شد. نکته این است که همیشه با هر بخش از اطلاعاتی که ارائه می‌کنید، لینکی را به سایت خود بدهید.
  • محتوای رایگان و تخصصی ارائه کنید. مقاله‌، ویدیو و هر محتوای دیگری که ممکن است بدرد افراد بخورد. این محتوا را از طریق فهرست راهنماهای مقاله آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی پخش کنید.
  • لینک‌های «برای دوستان خود بفرستید» را روی محتوای باارزش وب‌سایت خود قرار دهید.
  • سعی کنید در فروم‌های صنعت و شبکه‌های اجتماعی که بازار هدف شما می‌چرخد، به یک متخصص فعال تبدیل شوید.

با این روش، به خواننده‌های جدیدی برای کسب وکار اینترنتی خود خواهید رسید. ولی بهتر از آن، هر سایتی که محتوای شما را منتشر کند، به سایت شما لینکی را خواهد داد. موتورهای جستجو عاشق لینک‌هایی هستند که در سایت‌های مرتبط قرار داده می‌شود و در رتبه‌بندی‌هایشان به شما پاداش آن را خواهند داد.

گام ششم: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران استفاده کنید

وقتی لیستی از مشترکین سایت می‌سازید، در حال ساخت باارزش‌ترین دارایی کسب و کار اینترنتی خود هستید. این یعنی:

  • شما دارید چیزی به آنها می‌دهید که خودشان از شما خواسته‌اند
  • در حال ساختن روابط طولانی‌مدت با آنها هستید
  • پاسخی که دریافت می‌کنید صد در صد قابل اندازه‌گیری است
  • بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و اثربخش‌تر از بازاریابی چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است چون کاملا هدفمند است

هر کس که از سایت شما بازدید می‌کند و در لیست مشترکین شما ثبت نام می‌کند، یک سرنخ فروش بسیار پرارزش است و هیچ ابزار بهتری از ایمیل برای پیگیری این سرنخ‌های فروش وجود ندارد.

گام هفتم: درآمد خود را با فروش محصولات دیگر به مشتریانتان افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی ساختن ارزش دوره عمر هر مشتری است. حداقل ۳۶ درصد افرادی که از شما یک‌بار خرید کرده‌اند، اگر پیگیر آنها باشید دوباره هم خرید خواهند کرد. فروش اول با اختلاف سخت‌ترین قسمت است – و البته گران‌ترین قسمت. پس از فروش بک اِند و آپ سلینگ برای ترغیب آنها به خرید دوباره استفاده کنید:

  • محصولاتی را پیشنهاد دهید که مکمل خرید قبلی آنها باشد.
  • کوپن‌های الکترونیکی تخفیفی بفرستید که در خرید بعدی بتوانند از آن استفاده کنند.
  • محصول مرتبط را در صفحه «متشکریم» پس از خریدشان قرار دهید.

به مشتریان کسب و کار اینترنتی تان برای وفاداریشان پاداش دهید و ببینید که آنها وفادارتر هم خواهند شد.

اینترنت آنقدر سریع تغییر می‌کند که یک سال تغییر در فضای آنلاین معادل ۵ سال تغییر در فضای واقعی است. ولی اصول اینکه چگونه یک کسب وکار اینترنتی موفق را شروع کرده و رشد دهیم اصلا تغییر نکرده است. اگر تازه کسب و کار اینترنتی کوچک خود را شروع کرده‌اید، به این گام‌ها متعهد شوید. اگر مدت بیشتری است که در فضای آنلاین هستید، مرور سریعی بکنید و ببینید آیا گامی بوده که از آن غافل بوده‌اید یا أصلا سمت آن هم از ابتدا نرفته‌اید، یا خیر. در أصول پایه نباید اشتباه کنید.

منبع: Entrepreneur

(50)

 
https://telegram.me/businesstrend
سیامک مظاهری سیامک دانش آموخته MBA از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از موسسان و سردبیر مجله اینترنتی بیزینس ترند است. علاقه اصلی سیامک کارآفرینی و بازاریابی بوده و سرگرمی او ورزش سفر و تئاتر است.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.