Home دریچه چرا برای نجات از بحران کرونا باید روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید
چرا برای نجات از بحران کرونا باید روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید زمان لازم برای خواندن: کمتر از ۳ دقیقه
1

چرا برای نجات از بحران کرونا باید روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید زمان لازم برای خواندن: کمتر از ۳ دقیقه

31
1

در ماههای پیش رو، کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری وابسته به استراتژیهای دیجیتال خود خواهند بود. بدون اینکه بخواهیم زیاده از حد هشداردهنده باشیم، باید بگوییم که در بسیاری از موارد، استراتژی دیجیتال مارکتینگ فاکتور اصلی تصمیم گیرنده در مورد فنا یا بقای سازمانها در دوران سخت پیش رو خواهد بود. از بین رفتن بی سابقه ی تقریبا تمامی کانال های مرتبط با رویدادها و کنفرانسهای زنده و افزایش موانع بر سر راه کسب و کار به شکل رو در رو، چالشهای بسیاری را پیش روی ما قرار داده است. کلید بقا، توسعه برنامه های اقتضایی مستمر برای کاهش ضررهای احتمالی است.

علی الخصوص سازمانهای B2B، به مدار سالیانه نمایشگاهها و برنامه های مشابه برای شبکه سازی و ایجاد ارتباطات با مشتریان وابسته هستند. صنایعی که زیاد دیجیتال محور نیستند، ممکن است در رشد دیجیتال و تعیین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ و ارتباط با مشتری کمتر پیچیدگی داشته باشند. بخصوص برای کسب و کارهای کوچک که به جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی دهان به دهان یا قدرت اعتبار کاری سخت بدست آمده، عادت دارند، ضرر حاصله شوکی جبران ناپذیر به نظر می رسد.

سازمانهای بزرگتر نیز در حال حاضر خود را در جایگاه از دست دادن احتمالی میلیونها دلار پول به دلیل لغو شدن رویدادها می بینند. آنها برای بازیابی ساعتها زمان و هزینه ی آماده سازی جهت برنامه های امسال تلاش نخواهند کرد ولی بیمه و سیاستهای منعطف کنسل کردن باعث خواهد شد آنها بودجه بازاریابی خود را مجددا توزیع کنند. دنیای دیجیتال برنده قطعی این وضعیت است و سازمانها- شامل آنهایی که حتی یک پیج فیسبوک از قبل نداشتند- نیازخواهند داشت تا به سمت بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، سئو و کمپینهای اینفلوئنسری و در کل دیجیتال مارکتینگ حرکت کنند.
البته، این به معنی به وجود آمدن فرصتی است برای شمایی که یک تامین کننده B2B در یک صنعت کند در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید. فاکتور مهم در انعطاف پذیری، توانایی انطباق است. اگر در صنعت شما روال این است که بروید و رو در رو با مشتریان صحبت کنید، انطباق پذیری ممکن است به معنی باز کردن کانالهای جدید از طریق وب یا شبکه های اجتماعی باشد که در آنها معرفی ها می تواند اتفاق بیفتد و ارتباطات به وجود آیند. در ماههای پیش رو، مشتریان احتمالی شما کمتر ممکن است با ایده اجازه دادن به شما برای مراجعه حضوری و فشردن دستهایشان موافقت کنند و هیچکس هیچ پیش بینی ای ندارد که چقدر ممکن است این وضعیت ادامه یابد و آیا این منجر به تغییرات بلندمدت تری نیز خواهد شد یا خیر.

همانطور که اسکات جونز، مدیرعامل گروه اینترنتی ۱۲۳ می گوید: «ما در زمانه ی عدم قطعیت به سر می بریم. ولی با افزایش دورکاری و رویکرد تعاملی، سازمانها به سمت کانالهای دیجیتال مارکتینگ و پذیرفتن تغییر رو آورده اند. در هفته های اخیر رشد قابل توجهی در تعداد سازمانهایی داشته ایم که می خواهند وبسایتی بسازند یا وبسایت خود را آپدیت کنند، کانالهای تجارت الکترونیک جدید بسازند و کمپینهای شبکه های اجتماعی متمرکز روی نیروی کار در منزل به راه بیندازند و تمرکز جدی روی استفاده از اینفلوئنسرها و سئو برای دستیابی به مخاطبین جدید داشته باشند.»
محدود شدن به محل کار- یا حتی خانه – به جای آنکه در رویدادها و نمایشگاهها باشید یا در مسیر جلسات فروش باشید، یعنی بازاریابان وقت بیشتری برای توسعه استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ خود دارند. این یعنی تحقیق در مورد اینکه مشتریان شما کجا ممکن است در فضای آنلاین پیدا شوند و چگونه رویکردها و تاکتیکهای مختلف ممکن است روی موفقیت شما تاثیر بگذارد. اگر سازمان شما قبلا فعالیتهای کمی در شبکه های دیجیتال انجام داده است- چون مانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر شما نیز شبکه های خود را به شکل آفلاین ساخته بودید و همیشه هم کار می کرد- الان زمان بازبینی مجدد آنهاست. این می تواند به سادگی آپدیت کردن وبسایت و صفحات شبکه های اجتماعی شما یا بکارگیری رویکردهای نوآورانه تر باشد.

راتنش سینگ، مدیر کسب و کار بین الملل در آژانس تکنولوژی رویدادها، Buzznation، می گوید سریع متوجه شده است که کارفرمایان نمی خواهند فرصتهای شبکه سازی ای که در حلقه کنفرانسها و رویداها ساخته می شد را از دست بدهند. به این دلیل، آنها به دنبال روشهای جدیدی برای صرف بودجه بازاریابی باقیمانده شان هستند. او در ادامه می گوید:« در مورد کارفرمایان سازمانی ما، رویدادها معمولا بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه بازاریابی آنها را تشکیل می داد. آنها هنوز می خواهند این پول را خرج کنند و برای امتحان کردن روشهای جدید آماده هستند.»
پنجره ای از فرصت در اینجاست. وقتی همه چیز به شرایط نرمال بازگردد، بودجه ها دوباره به سمت رویدادهای زنده خواهند رفت و این چیزی است که آنها زمانشان را صرف آن خواهند کرد. ولی اگر آنها منافع و فرصتهایی را که کانالهای دیجیتال در اختیارشان قرار می دهد ببینند، این می تواند بخشی از برنامه اقتضایی بلند مدت بازاریابی آنها باشد.

شرکت Buzznation علاوه بر ارائه رویدادهای ۳D مجازی، دریافته که کسب و کارها می خواهند استفاده خود از پلتفرمهای زنده شبکه های اجتماعی را ارتقا دهند. سینگ می گوید:« کارفرمایان به فیسبوک یا لینکدین زنده روی آورده اند. این پلتفرمهایی است که آنها قبلا استفاده کرده اند ولی هیچگاه به شکل کامل با استراتژی بازاریابی خود آنها را یکپارچه نکرده اند. حالا آنها در شراکت با سازمانهایی مانند ما که می دانیم چطور به آنها کمک کنیم از این کانالهای دیجیتال مارکتینگ بهترین استفاده را بکنند، ارزش زیادی می بینند. تا بتوانند ارزش تولید بیشتر و کمپینهای هدفمند بیشتری ایجاد کنند.»

واضح است که هفته ها یا ماههای پیش رو – یا هر چقدر که این موقعیت طول بکشد- زمان چالش برانگیزی برای سازمانهایی خواهد بود که آماده نیستند به اینکه چگونه می خواهند فرصتهای از دست رفته خود را جبران کنند، فکر کنند.
زمانی که کسب و کارها به تغییر به سمت دیجیتال مارکتینگ به شکل استراتژیک فکر کنند، دلیلی وجود ندارد که دیجیتال مارکتینگ فقط یک جایگزین اضطراری باشد، بلکه حتی وقتی دنیا بالاخره به حالت عادی بازگشت نیز می تواند به ایجاد ارزش بلند مدت برای سازمان ادامه دهد. و البته، این باعث خواهد شد تا سازمانها برای مواجهه با هر مشکل پاندمیک دیگر در آینده، انعطاف پذیری بالایی پیدا کنند.

قبلا در بیزینس ترند توضیح دادیم که اگر قصد ورود به دنیای بازاریابی آنلاین را دارید نباید این ۵ اشتباه را انجام دهید و تدوین برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی چه گامهایی دارد.( روی لینکها کلیک کنید)

منبع: Forbes

(31)

 
https://telegram.me/businesstrend
سیامک مظاهری سیامک دانش آموخته MBA از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از موسسان و سردبیر مجله اینترنتی بیزینس ترند است. علاقه اصلی سیامک کارآفرینی و بازاریابی بوده و سرگرمی او ورزش سفر و تئاتر است.

Comment(1)

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.