Home ذره‌بین رسانا رسید، رسانه‌ای که گروه‌بندی مشتریان بر مبنای سبک زندگی را هدف گرفته است
رسانا رسید، رسانه‌ای که گروه‌بندی مشتریان بر مبنای سبک زندگی را هدف گرفته است
0

رسانا رسید، رسانه‌ای که گروه‌بندی مشتریان بر مبنای سبک زندگی را هدف گرفته است

167
0

برای انتشار پیام‌های تجاری و تبلیغاتی کانال‌های مختلفی وجود دارد. از رسانه‌های انتشار پیام انبوه مثل صداوسیما، روزنامه‌ها و آگهی‌نماهای شهری گرفته تا رسانه‌هایی برای انتشار پیام به‌صورت محدود همچون تابلوهای درون فروشگاهی، شلف تاکر و دنگل ها. تبلیغاتچی‌ها برای ارسال پیام‌های خود در هر کمپین تبلیغاتی با توجه به اهداف و بودجه کمپین، رسانه‌ای مناسب را از بین رسانه‌های موجود انتخاب می‌کنند تا با کارایی و اثربخشی کامل به اهداف خود دست یابند.

قید اول در انتخاب رسانه، گروه مشتریان هدف است. تبلیغاتچی‌ها می‌بایست پیام‌های خود را به افرادی که محصولاتشان مناسب آن‌هاست، برسانند. گروه‌بندی و هدف‌گذاری مشتریان توسط بازاریاب‌ها صورت می‌گیرد و انتشار پیام تبلیغاتی برای این گروه توسط برنامه‌ها و رسانه‌هایی که توسط آن‌ها دیده می‌شود، صورت می‌گیرد. برای مثال اگر گروه مشتریان جوانان باشند، مجلات مربوط به این گروه سنی، برنامه‌ها تلویزیونی که برای این افراد ساخته می‌شود و یا تابلوهای کنار ورزشگاه‌ها رسانه‌های مفیدی برای ارسال پیام به این گروه هدف هست.

گروه‌بندی مشتریان توسط معیارهای مختلفی چون سن، سطح درامد، سبک زندگی، معیارهای ذهنی و … صورت می‌پذیرد. بالطبع پیام‌های تبلیغاتی ارسالی نیز می‌بایست با توجه به این گروه‌بندی‌ها اتفاق افتد. دراین‌بین انتخاب رسانه برای بعضی از گروه‌بندی‌ها ساده و برای بعضی دیگر تقریباً غیرممکن است. انتخاب رسانه‌های مناسب برای گروه‌بندی‌های سنی، منطقه‌ای، جمعیت شناختی، ذهنی و حتی سطح درآمدی ساده و انتخاب آن برای گروه‌هایی که بر مبنای سبک زندگی انتخاب‌شده‌اند، نسبتاً سخت است.

رسانا رسیدچگونه می‌توان مشتریانی که سبک زندگی مدرن، مصرف‌گرا که چارچوب‌های تازه‌ای در زندگی دارند را شناسایی کرد و پیام‌های تبلیغاتی سازمان را به آن‌ها رساند. احتمال دارد بگویید که برنامه‌های پربیننده، مجلات پرفروش و آگهی‌نماهای موجود در اتوبان‌های اصلی این گروه افراد را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. پاسخ درستی داده‌اید اما تمام واقعیت را نگفته‌اید، حقیقت این است که این رسانه‌ها همه افراد را تحت پوشش خود قرار می‌دهند و با توجه به قیمت بالایشان قید دوم انتخاب رسانه که هزینه آن است را رعایت نمی‌کنند.

رسانا رسید، رسانه‌ای مناسب برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به گروه مشتریانی که دارای سبک زندگی پرمصرف و مدرن هستند، است. رسانا رسید اشاره به فضای پشت برگ خریدهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی چون هایپر استار دارد که برای ارسال پیام‌های بازاریابی به کار می‌رود. پیام‌هایی که می‌تواند شامل، کوپن‌های تخفیف، معرفی محصول و یا حتی نظرسنجی و مسابقات باشد.

فروشگاه‌های بزرگ شکل‌دهنده سبک زندگی مردم در دنیای امروز هستند، خریدهای ماهیانه و حجیم که با تفریح و بازی همراه است گروه مشتریانی که پذیرای این سبک زندگی هستند را به‌سوی خود جلب می‌کند. رسانا رسید نیز در تلاش است تا پیام‌های تبلیغاتی سازمان‌ها را به این گروه از مشتریان برساند.

هرچند بخش‌بندی مشتریان و ارسال پیام هدف‌دار به مشتریانی که بر مبنای سبک زندگی‌بخش بندی شده‌اند، تنها مزیت رسانا رسید نیست. ماندگاری برگ خریدهای فروش و مطالعه دوباره آن‌ها از دیگر رفتاری است که خریداران از خود نشان می‌دهند و این یعنی مشاهده چندباره پیام تبلیغاتی که دیگر مزیت رسانا رسید است.

رسانا رسید
در انتها می‌توان گفت که رسانا رسید ابزار دیگری در دست بازاریاب‌هاست که برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به دست گروه مشتریانی که بر مبنای سبک زندگی، بخش‌بندی شده‌اند استفاده می‌شود. ابزاری کاملاً اقتصادی که با اثربخشی خود در انتقال و ماندگاریان، به بازاریاب‌ها برای رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و تماس می‌توانید به وب‌سایت آژانس تبلیغاتی آویده مراجعه کنید.

(167)

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.