Home ذره‌بین شماره می ۲۰۱۵ مجله کسب‌وکار هاروارد:بهتر تصمیم بگیرید؛ چگونگی انتخاب بهتر و دوری از سو‌گیری‌ها
شماره می ۲۰۱۵ مجله کسب‌وکار هاروارد:بهتر تصمیم بگیرید؛ چگونگی انتخاب بهتر و دوری از سو‌گیری‌ها
1

شماره می ۲۰۱۵ مجله کسب‌وکار هاروارد:بهتر تصمیم بگیرید؛ چگونگی انتخاب بهتر و دوری از سو‌گیری‌ها

422
1

در این مطلب قصد داریم برای شما خوانندگان بیزینس ترند به معرفی جدیدترین شماره منتشر شده از معتبرترین مجله در دنیای کسب‌وکار یعنی مجله کسب‌وکار هاروارد بپردازیم.

«بهتر تصمیم بگیرید»، عنوان روی جلد شماره می ۲۰۱۵ مجله کسب‌وکار هاروارد است و همانطور که از آن بر می‌آید، موضوع اصلی این شماره، تصمیم‌گیری، تکنیک‌های آن و روش‌های اجتناب از سوگیری‌های ذهنی است که باعث خطا در تصمیم‌گیری ما می‌شوند.

Cover_Farsi

مهم‌ترین مقالات این شماره به شرح زیر است:

  •  استراتژی؛ خودروساز تسلا، آنقدرها هم که شما فکر می‌کنید اخلال‌گر نیست
  •  از تحقیق خود دفاع کنید؛ برنامه‌های سلامت شرکت، ما را ناخوش می‌کند!
  •  چگونه انجامش دادم؛ حفظ پیشتازی سیسکو در زمینه تغییرات فناوری
  •   ایده شگرف؛ انقلاب چاپ سه‌بعدی
  •   روشنگری در زمینه تصمیم‌گیری
  •  اقتصاد رفتاری؛ رهبران به عنوان معماران تصمیم‌گیری
  •   مدیریت خود؛ از سوگیری‌های خود سبقت بگیرید!
  •  تصمیم‌گیری؛ فریب خورده توسط تجربه!
  •  تحقیق؛ از «انسان اقتصادی» تا اقتصاد رفتاری
  •  کارآفرینی؛ دو راه به سوی کسب‌وکار اجتماعی پایدار
  •  مشتریان؛ داده‌های مشتری: طراحی برای شفافیت و اعتماد
  •  مطالعه موردی؛ آیا ماموریت خود را گسترش دهیم؟
  •  ترکیب؛ چرا اینقدر در برابر مدیرعاملان خانم مقاومت می‌کنیم؟!
  •  خلاصه مدیریتی مقالات
  • کار و زندگی؛ اهمیت کنجکاوی

مقاله «رهبران به عنوان معماران تصمیم‌گیری» به این نکته اشاره دارد که هر فردی در هر جایگاه سازمانی دچار اشتباهاتی در تصمیم‌گیری می‌شود. برآورد کم زمان انجام پروژه‌ها، اتکای بیش از حد به اطلاعاتی که حامی گزینه انتخابی است و … جزو مثال‌های رایج از خطاهای تصمیم‌گیری است. نویسندگان این مقاله معتقدند که تغییر الگوهای ذهنی که باعث اینگونه اشتباهات می‌شوند کار چندان راحتی نیست ولی در عوض می‌توان محیط را به‌گونه‌ای تغییر داد که افراد به اتخاذ تصمیمات درست تشویق شوند. در ادامه مقاله، آنها یک روش ۵ مرحله‌ای را برای اینکار پیشنهاد می‌دهند.

مقاله دیگری با عنوان «از سوگیری‌های خود سبقت بگیرید» سعی در ارائه راهکارهای مناسبی برای مواجه با سوگیری‌ها فردی دارد و با ارائه نکاتی کاربردی، دید مخاطب را گسترده‌تر می‌نماید.

«فریب خورده به واسطه تجربه» مقاله جالب دیگری است که با بیان اینکه ما گذشته را با فیلترهای خاصی همراه خود داریم که منجر به درس‌ گرفتن‌های اشتباه و تصمیمات نادرست می‌شوند. سایر افراد هم که تجارب‌شان را با ما درمیان می‌گذارند هم به دلایلی، خواسته یا ناخواسته ممکن است مطالب را سانسور کنند.

آخرین مقاله بخش تصمیم‌گیری با عنوان «از انسان اقتصادی تا اقتصاد رفتاری»، با تشریح سه حالت تصمیم‌گیری (۱) رسمی، (۲) بر اساس تجربه شخصی و (۳) حالت ترکیبی این‌دو، داستان پیدایش و تعامل آنها را به طور خلاصه مطرح می‌کند که با علاقه‌ی بسیار زیاد به این زمینه در طول جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود. شایان ذکر است که این علاقه‌ی شدید تا به امروز که شرکت‌هایی مانند شورون، صدها تحلیلگر تصمیم میان کارکنان خود دارند، ادامه می‌یابد. هدف این مقاله‌، این است که خوانندگان را به افرادی آگاه‌تر تبدیل کند.

همچنین در این شماره مجله، مقالات دیگری در زمینه‌های چاپ سه‌بعدی، کارآفرینی اجتماعی، اطلاعات مشتری و حریم خصوصی افراد، هنر بشارت دادن و … منتشر شده است.

نشر نوین برای علاقه مندان به مجله کسب‌وکار هاروارد امکان دانلود رایگان ترجمه فارسی این مجله را به طور کامل فراهم آورده است. برای دانلود رایگان این شماره، اینجا کلیک نمایید.

 

 

(422)

https://telegram.me/businesstrend

Comment(1)

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.