خانه ذره‌بین معرفی کتاب کتاب‌هایی که هر فعال در حوزه تجارت می‌بایست آن‌ها را خوانده باشد
کتاب‌هایی که هر فعال در حوزه تجارت می‌بایست آن‌ها را خوانده باشد
16

کتاب‌هایی که هر فعال در حوزه تجارت می‌بایست آن‌ها را خوانده باشد

3.78K
16

با شروع بیست و ‌هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، بیزینس ترند قصد دارد در این مطلب ده کتاب را تحت عنوان «کتاب‌هایی که هر فعال در حوزه تجارت می‌بایست آن‌ها را خوانده باشد» برای بهبود دیدگاه مخاطبان خود به حوزه‌های بازاریابی و تجارت معرفی کند. تمامی کتاب‌های معرفی‌شده در فهرست زیر، گلچینی از بهترین کتاب‌های علوم مدیریتی و روانشناسی اجتماعی در حوزه بازار هستند.

هدف بیزینس ترند از انتشار این فهرست، کمک به ساده‌سازی تصمیم‌گیری مخاطبان برای انتخاب بهترین کتاب‌هایی است که مطالعه آن‌ها به رونق کسب‌وکارشان کمک می‌کند.

ترتیب کتاب‌ها بر اساس حروف الفبا است.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۱. «استراتژی اقیانوس آبی» اثر چان کیم و رنه مابورنیا

استراتژی اقیانوس آبیدر سال ۲۰۰۵ کتابی تحت عنوان استراتژی اقیانوس آبی که حاصل کار بیست‌ساله پروفسور چان کیم و پروفسور رنه مابورنیا بود، منتشر شد و در کمتر از یک سال میلیون‌ها نسخه از آن به چهل‌ویک زبان دنیا ترجمه و فروخته شد. استراتژی اقیانوس آبی نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه بر روی بیش از ۱۵۰ حرکت استراتژیک دنیا در بیش از ۳۰ صنعت متفاوت در طی ۱۰۰ سال گذشته است.

همان‌طور که در کتاب بیان شده است، استراتژی‌های سنتی ریشه در مدل‌های نظامی دارند و فضای رقابت آن‌ها به اقیانوس سرخ تشبیه شده است. اقیانوس‌های سرخ در فضای بازاری ثابت تعریف می‌شوند که مرتباً رقبای جدیدی وارد فضای محدود آن می‌شوند. برای فرار از این چرخه رقابت شدید و رودررو بعضی شرکت‌ها با نوآوری در ارزش، فضای بازاری جدید را خلق می‌کنند که به تعبیر این کتاب اقیانوس آبی نامیده می‌شود و در آن رقابت معنا ندارد.

این کتاب چارچوب تحلیل و ابزارهای تدوین استراتژی حرکت به‌سوی اقیانوس آبی را به دست می‌دهد. شش اصلی که برای استراتژی اقیانوس آبی در این کتاب تبیین می‌شود در تمام صنایع قابل‌استفاده هستند. استراتژی اقیانوس آبی در فضایی با رقابت کمتر و سودآوری بالاتر تعریف می‌شود.

این کتاب توسط انتشارات آریانا قلم به فارسی منتشر شده است.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۲. «ایده عالی مستدام» اثر چیپ هیث و دن هیث

ایده عالی مستداماین کتاب ترجمه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیای کسب‌وکار  به نام  Made TO Stick  نوشته براردان هث است. شما در هر موقعیتی که باشید حرف‌ها، ایده‌ها و محصولاتی دارید که می‌خواهید که به اثرگذارترین شیوه آن‌ها را طرح کنید. در این کتاب شما با ۶ کلید طلایی برای عالی و مستدام کردن ایده‌هایتان آشنا می‌شوید.

این کتاب سرشار از مثال‌های گوناگون از مشاغل و افراد گوناگون است و همین ویژگی باعث شده است که طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل شود و محدود به گروه، تخصص و سازمان خاصی نباشد. منتقد گاردین، زمانی که این کتاب را معرفی و به خوانندگان پیشنهاد می‌کند، در پایان می‌نویسد: «کتاب مطلب ساده‌ای را آموزش می‌دهد. اینکه ساده بودن مهم است! و اینکه به‌عنوان یک واقعیت تلخ، نقش احساسات در انتقال و تثبیت ایده‌ها و پیام‌ها، انکارناپذیر است. شایعه بی‌خاصیت و دروغی که عکس‌العمل احساسی را برمی‌انگیزد در میان مردم و شبکه‌های اجتماعی بسیار ساده‌تر و سریع‌تر رشد می‌کند و ماندگار می‌شود و ایده مفید و کاربردی من و شما، ممکن است در زیر دست و پای هزار ایده پر شروشور بی‌سرانجام، مدفون و ناپدید شود.»

این کتاب توسط انتشارات آریانا قلم به فارسی منتشر شده است.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۳. «بازاریابی خدمات» اثر کریستوفر لاولاک

بازاریابی خدماترستورانی را فرض کنید که از اعلاترین دکوراسیون و میز و صندلی برای دکور داخلی خود استفاده کرده است، بهترین آشپزهای شهر را استخدام کرده است و مرغوب‌ترین مواد اولیه را برای تهیه غذاهایش استفاده می‌کند. در کنار تمامی این عوامل قیمت مناسب غذاهای رستوران را هم اضافه کنید. مطمئناً دلیلی برای شکست در جذب مشتری برای این رستوران وجود ندارد اما کافی است این رستوران در آغاز فعالیت خود، مردمی را که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و فرهنگ و طبقه اجتماعی پایین‌تر از میانگین مردم شهر دارند، به خود جذب کند. باآنکه، کیفیت غذای بالا در محیطی دل‌نشین همراه با قیمتی پایین وجود دارد، اما وجود مردمی که کنار ما در آن رستوران خواهند نشست قطعاً همچون مانعی در ذهن ما برای رفتن به آن رستوران عمل می‌کند.

کریستوفر لاولاک در کتاب بازاریابی خدمات خود به بررسی عوامل تأثیرگذار در عرضه خدمات به مردم و پذیرش آن توسط مردم پرداخته است. کتاب که ۴ پی بازاریابی محصول را به ۸ پی بازاریابی خدمات تبدیل کرده است، کتابی مناسب برای بیش از شصت درصد مردم ایران است که در حوزه خدمات کار می‌کنند.

ترجمه این کتاب توسط انتشارات سمت و انتشارات آموخته در کشور چاپ‌شده‌اند.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۴. «تأثیرگذاری» اثر رابرت کیالدینی

تأثیرگذاریدر سکانس اول فیلم پدرخوانده یک، زمانی که بوناسرا موفق می‌شود بعد از کلی تلاش نظر دون ویتو کارلیئونه را برای حمایت از او و انتقامش از دو پسری که دخترش را کتک زده‌اند، جلب کند، با این حرف پدرخوانده روبرو می‌شود: «یک روز، شاید هم هیچ‌وقت ازت درازای این کار تقاضایی خواهم کرد.»

جبران متقابلِ رفتار نه‌تنها در رفت‌و‌آمدهای خانوادگی، بلکه در دنیای مافیا نیز وجود دارد و این اصل تنها یکی از شش اصلی است که رابرت کیالدینی در کتاب خود به بررسی علمی آن‌ها پرداخته است. کتابی با تیراژ بیش از یک و نیم میلیون نسخه که در همه فهرست‌های معرفی کتاب توسط مجلات و سایت‌های معتبر جهان وجود دارد. کتابی که شما را با دید روان‌شناسی به مقوله بازار و تجارت آشنا می‌کند.

نسخه اولیه این کتاب توسط انتشارات دانشگاه شهید بهشتی چاپ و به بازار عرضه شده است ولی اگر می‌خواهید آخرین ویرایش این کتاب را به همراه تمامی عکس‌ها و نمودارهایش داشته باشید، می‌توانید آن را از انتشارات تیسا تهیه کنید.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۵. «تجارت جنگ است» اثر ال ریس و جک تروت

تجارت جنگ استبیست سال پیش، اسنک‌ها کوچک‌تر بودند، خبری از نوشابه خانواده نبود و مردم تنها دو انتخاب برای خرید شامپو داشتند اما امروزه نه‌تنها اسنک‌ها در سایزها، شکل‌ها و طعم‌های متفاوت وجود دارند؛ نه‌تنها بجای نوشابه‌های خانواده، دلسترهای خانواده هم در سبد غذایی مردم رسوخ کرده‌اند و نه‌تنها بجای دو شامپوی صدر و تخم‌مرغی انواع مختلفی از شامپوها در طبقه‌های فروشگاه‌ها قرار دارند، بلکه این حملات برای رفع نیاز ما از سوی بازاریاب‌ها روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شوند.

شاید محصول شما هم همانند اسنک باشد، در حال حاضر همه رقبا یک محصول شبیه به هم را تولید کنند ولی شما باید یا حجم آن را عوض کنید، یا طعم آن را و یا شکل آن را. ال ریس و جک تروت زوج موفقی در ارائه مشاوره بازاریابی به سازمان‌ها هستند، افرادی که مبحث جایگاه‌سازی و برند را وارد ادبیات بازاریابی کردند و با نوشتن کتاب «تجارت جنگ است»، هر آنچه را که یک تاجر راجع به تجارت قرار است بداند، به او معرفی کردند.

نسخه فارسی این کتاب توسط دو نشر سیته و یادواره کتاب چاپ شده است.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۶. «خلق مدل کسب‌وکار»  و «مدل کسب‌وکار شما» اثر الکس اوستروالدر و همکاران

خلق مدل کسب‌وکارمی‌خواهید کارآفرینی کنید؟ می‌خواهید کسب‌وکار خود را تحلیل کنید؟ می‌خواهید تمام ابعاد کسب‌وکارتان را در قابی کوچک و کاربردی ببینید؟ از شیوه‌های کلیشه‌ای تحلیل ایده‌های کسب‌وکار خسته شده‌اید؟ نیاز به مثال‌های متعدد و واقعی دارید؟ می‌خواهید همه این‌ها را در قالب‌های تصویری و متفاوت فرابگیرید؟ کتاب «خلق مدل کسب‌وکار» مناسب شماست.  این کتاب که بلافاصله پس از انتشار توسط انتشارات معتبر وایلی به یکی از مراجع در حوزه مدل کسب‌وکار تبدیل شد، با ارائه تکنیک‌های اثربخش و عملی نوآوری که توسط شرکت‌های پیشرو در سطح جهان به کار گرفته می‎‌شود، نحوه تفکر شما در مورد مدل‌های کسب‌وکار را متحول می‌کند. حضور ۴۷۰ متخصص استراتژی از ۴۵ کشور جهان در تهیه خلق مدل کسب‌وکار و استفاده از مفهوم «تابلوی طراحی کسب‌وکار» آن را به یکی از متفاوت‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های این حوزه در جهان تبدیل کرده است. طراحی یکپارچه، مصور و ساده کتاب استفاده از آن را سریع و آسان می‌سازد و با پاسخ به ۸ سؤال کلیدی در قالب تابلوی طراحی کسب‌وکار به شما ابزارهایی اثربخش، ساده و مطمئن برای شناخت، طراحی، اصلاح و پیاده‌سازی مدل‌های کسب‌وکار می‌دهد. خلق مدل کسب‌وکار برای کسانی است که آماده کنار گذاشتن تفکر قدیمی و حرکت به سمت مدل‌های جدید و نوآور ارزش‌آفرینی هستند: مدیران اجرایی، مشاوران، کارآفرینان و رهبران تمام سازمان‌ها.

مدل کسب‌وکار شمامی‌خواهید زندگی شغلی خود را نیز مانند کسب‌وکارتان تحلیل کنید و بسنجید؟ آرزوی مسیری تازه در زندگی کاری خود دارید؟ روشی نظام‌مند برای بازآفرینی خود و مسیر شغلی خود ندارید؟ «مدل کسب‌وکار شما» در ادامه کتاب خلق مدل کسب‌وکار مفاهیم موجود در سطح سازمان‌ها را به زندگی شخصی و شغلی شما می‌آورد. شما نیز مانند یک سازمان هستید که باید تابلوی طراحی کسب‌وکار شغلی خود را داشته باشید. ابزار این کتاب روشی یک‌صفحه‌ای برای بازسازی زندگی حرفه‌ای‌تان است و با مثال‌هایی واقعی از انواع افراد با تخصص‌ها و مشاغل گوناگون استراتژی شما در زندگی شغلی‌تان را برایتان روشن می‌سازد.

این دو کتاب توسط انتشارات آریانا قلم و با پیشگفتاری از دکتر علینقی مشایخی بنیان‌گذار دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف ترجمه شده و ازنظر ترجمه و کیفیت چاپ به بهترین شکل انتشار یافته است. سراغ این دو کتاب را نیز امسال از غرفه آریانا در نمایشگاه بگیرید. ضمناً جدیدترین کتاب نویسندگان این سری کتاب‌ها با عنوان «طراحی پیشنهاد ارزش» نیز به زودی توسط انتشارات آریانا منتشر خواهد شد.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۷. «شکارچی ایده: روش کشف و وقوع بهترین ایده‌ها» اثر اندی بوینتون، بیل فیشر و ویلیام بول

شکارچی ایده: روش کشف و وقوع بهترین ایده‌هاشکارچی ایده، داستان‌ها و الگوهای روشنی از رفتار و عادات مشترک نوآوران بزرگ‌ قرن گذشته را بیان می‌کند. شباهت‌های نوابغ بزرگ از وارن بافت و استیو جابز و حتی پیش از آن، والت دیزنی و توماس ادیسون را نمایان می‌کند. این کتاب با استفاده از داستان‌های کوتاه و تمرین‌های ساده خودارزیابی، چکیده عادت‌های بزرگ متفکران برجسته را به روشی ارائه کرده است که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.

مایکل رینور، مدیر ال.ال.پی دیلویت کانسولتینگ در ستایش کتاب می‌گوید: «بوینتون و فیشر به‌درستی قلب آنچه را که هر فرد برای ایجاد یک ایده‌ عالی نیاز دارد، نشانه رفته‌اند – نخستین گام برای هر نوآوری موفق. آن‌ها با توصیف ویژگی‌های شکارچیان موفق ایده، ابزار و رهنمودی در اختیار قرار داده‌اند که موجب بروز زمینه‌ی افزایش ظرفیت کشف ایده‌های بزرگ و به کار بستن آن‌ها می‌شود.»

ترجمه این کتاب توسط انتشارات رسا چاپ شده است.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۸. «قوی سیاه» اثر نسیم نیکلاس طالب

قوی سیاهپیش از کشف استرالیا، مردم دنیاى کهن بی‌چون‌وچرا باور داشتند هر قویى سفید است چون تجربیات ایشان پیوسته این باور را تأیید می‌کرد. دیدن نخستین قوى سیاه براى چند پرنده‌شناس باید شگفتى جالبى بوده باشد؛ اما اهمیت داستان در این نیست. اهمیت داستان در این است که شکنندگى دانش ما را نمایان مى‌کند و نشان می‌دهد آموختن ما از تجربیات و مشاهدات با چه محدودیت‌هاى شدیدى روبه‌روست. تنها یک مشاهده کافى است تا گزاره‌اى کلى که دستاورد هزاران سال تماشاى میلیون‌ها قوى سفید است بی‌اعتبار شود – تنها با دیدن یک قوى سیاه.

نویسنده کتاب نسیم نیکولاس طالب در گفت‌وگویی با فصلنامه مک‌‌‌کینزی می‌گوید: «ایده من در کتاب قوی سیاه این است که مردم را مجبور سازم درباره ناشناخته‌‌‌ها و قدرت و صلابت ناشناخته‌‌‌ها تفکر و تأمل کنند، خصوصاً دسته معینی از رویدادها که نمی‌‌‌توانیم به تصور و خیال درآوریم، اما می‌‌‌تواند هزینه بسیار زیادی برایمان داشته باشد، رویدادهای نادر، اما با تأثیری عظیم. بنابراین قوی سیاه من بدون پر است. قوی سیاه من رویدادی است که سه خاصیت دارد؛ خاصیت یک، احتمال وقوع آن، بر اساس دانش پیشینی، بسیار پایین است. خاصیت دو، هرچند احتمال وقوع آن پایین است، وقتی‌که اتفاق می‌‌‌افتد تأثیری گسترده و عظیم بر جای می‌‌‌گذارد. و خاصیت سه، مردم آمدن آن را قبل از وقوع نمی‌‌‌بینند، اما پس از وقوع، هرکسی دیده است که آن دارد می‌‌‌آید. بنابراین با نگاه به آینده غیرقابل‌پیش‌‌‌بینی است، اما با نگاه به گذشته قابل‌پیش‌‌‌بینی بوده است.»

کتاب قوی سیاه توسط انتشارات آریانا قلم به فارسی منتشر شده است.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۹. «نابخردی‌های پیشبینی‌پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیم ما شکل می‌دهند» اثر دن آریلی

نابخردی‌های پیشبینی‌پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیم ما شکل می‌دهندنویسنده این کتاب، دن آریلی، درزمینه اقتصاد رفتاری فعالیت می‌کند و ویدئوهای او در تد (TED) بیش از ۷٫۸ میلیون بار دیده شده است. دن آریلی در کتاب «نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر» طی سیزده فصل با تعدادی آزمایش‌های روشنگرانه و اغلب شگفت‌انگیز بر این تصور عمومی که ما اصولاً به شیوه‌هایی خردمندانه عمل می‌کنیم، خط بطلان می‌کشد و با درهم آمیختن تجربه‌های روزمره و پژوهش‌هایی بدیع، نشان می‌دهد که چگونه توقعات، عواطف، هنجارهای اجتماعی و دیگر نیروهای نامرئی و گویی نامطمئن توانایی تعقل ما را به بیراهه می‌کشانند و ما را به شیوه‌ای پیش‌بینی‌پذیر نابخرد می‌سازند.

او در ابتدای این کتاب می‌گوید: «هدف من تا آخر این کتاب این است که به شما اساسی کمک کنم تا در مورد اینکه چه چیزی (می‌تواند) باعث شود شما و اطرافیانتان خیلی خوب (مثل ساعت) کار کنید، به بازاندیشی و تجدیدنظر بپردازید. امیدوارم بتوانم از طریق ارائه طیف گسترده‌ای از آزمایش‌های علمی، یافته‌ها و داستان‌هایی که بسیاری از آن‌ها فوق‌العاده شگفت‌انگیز هستند شما را راهنمایی کنم. وقتی ببینید اشتباهات و خطاهای خاص چقدر سیستماتیک هستند – و چه طور ما بارها و بارها مرتکب آن می‌شویم – فکر می‌کنم بتوانید روش اجتناب از آن‌ها را فراگیرید.»

ترجمه فارسی این کتاب را می‌توانید از انتشارات مازیار تهیه کنید.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

۱۰. «نقطه شروع» اثر مالکوم گلادول
The-Tipping-Point-300x402شناخت رفتار مشتریان و چرایی همه‌گیری استفاده از بعضی کالاها همیشه و همیشه سؤال تجار بوده است. اینکه بدانیم مدها از کجا می‌آیند و چگونه یک جامعه را با خود برای استفاده از یک کالا همراه می‌کنند. سؤالی که نه یک روان‌شناس توانست به آن پاسخ دهد نه یک جامعه‌شناس، بلکه پاسخ آن در کتاب یک روزنامه‌نگار به نام مالکوم گلادول یافت شد و آن کتاب تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب روان‌شناسی اجتماعی در ایالت متحده گشت، کتابی با عنوان «نقطه شروع».

شاید بعد از مطالعه این کتاب به‌راحتی بتوانید علل همه‌گیری بعضی از تجارت‌ها را در ایران کشف کنید. اینکه چرا آیس‌پک و یا هایدا در ایران همه‌گیر شدند. اینکه چرا موج استفاده از گرم‌کن‌های ورزشی در بین جوانان به وجود آمد و اینکه چگونه بتوانید کاری کنید که مردم تجارت شما را رواج دهند.

این کتاب را می‌توانید از یکی از سه انتشارات روزبهان، دانش بهمن و یا افراز به فارسی تهیه کنید.

[mk_divider style=”double_dot” divider_width=”full_width” custom_width=”10″ align=”center” thickness=”1″ margin_top=”20″ margin_bottom=”20″]

اکنون نوبت شماست! آیا شما هم کتاب‌هایی پیشنهاد دارید که با دیگر خوانندگان بیزینس ترند به اشتراک بگذارید؟

(3775)

https://telegram.me/businesstrend

دیدگاه(16)

    1. ببینید دوست عزیز اصلا هیچجا گفته نشده که افراد فقط باید این کتابها را بخوانند تا در حوزه بیزینس به کمال برسند. حتما کتابهایی در حوزه های دیگر و حتی همین حوزه ها نیز وجود دارند که به همین خوبی باشند. کتاب بازاریابی کاتلر مرجع اصلی تدریس بازاریابی به صورت علمی و آکادمیک است و حتما خواندنش پیشنهاد می شود. به همین شکل در حوزه مالی نیز مثلا کتاب Fundamentals of Corporate Finance از انتشارات مک گراهیل جهت فراگیری پایه ای بحثهای مالی پیشنهاد می شود.

      1. منظور منم این بود که نظرتون در مورد اون کتاب رو بپرسم.
        ممنون بابت معرفی این کتاب ها. به شخصه با لیست شما رفتم نمایشگاه کتاب خریدم.
        راستی اسم کیالدینی چند جور نوشته شده. تو اینترنت بیشتر چیالدینی نوشتن. یک جا هم گویا سیالدینی ترجمه شده. (جاست فور گوگل :دی)

  1. ممنون از راهنماییتون اما من کتاب بیزنس مدل استراوادر رو خوندم به زبان اصلى و این ترجمه، ترجمه خوبى نیست از این کتاب.
    مترجم ها یا در فضاى حرفه ای کسب و کار حضور نداشتند یا سواد انگلیسى-آکادامیک مکفی نداشته اند.
    به هر حال کتاب بیزنس مدل استراوالدر کتاب مرجعی هست که در اغلب دانشکده های کسب و کار معتبر تدریس میشه.

    1. ممنون از نظرتون. خب البته نظرات متفاوته. بنده هم این کتاب رو به زبان اصلی خوندم و معتقدم هم ترجمه خوبی شده هم وجه ویژوال کتاب به خوبی در ترجمه منتقل شده. به هر حال این کتاب زیر نظر کسی که مفهوم بیزینس مدل و استراتژی کسب و کار را در دانشگاه MIT فرا گرفته و اولین Business School را در ایران تاسیس کرده (دکتر مشایخی) ترجمه و چاپ شده و فکر نمی کنم ایشون از فضای حرفه ای یا آکادمیک کسب و کار دور بوده باشند یا سواد انگلیسی خوبی نداشته باشند. ولی مسلم این است که این کتاب یکی از بهترین کتابهای این حوزه است و مسلما برای کسی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد حتما خواندن نسخه اصلی پیشنهاد می شود. تشکر از همراهی شما

    1. همراه گرامی، طی تحقیقات ما، متوجه شدیم انتشار دوباره کتاب اثر گذاری با کمی مشکل روبرو شده که قرار است تا یک ماه دیگر آن‌ها رفع شده و کتاب به چاپ جدید برسد. در پیشنهاد به شما برای مطالعه کتاب جایگزین باید بگویم که متاسفانه در ایران به کتاب‌های روانشناسی اجتماعی مرتبط با حیطه بازاریابی در مقایسه با غرب توجه چندانی نمی‌شود و کتاب‌های محدودی به زبان فارسی وجود دارد و با توجه به این شرایط، پیشنهاد ما به شما در بین کتاب های موجود، کتاب روانشناسی اجتماعی دکتر ارونسون (انتشارات رشد) که یک کتاب مرجع در زمینه شناخت رفتار توده مردم بوده و منبع درسی برای دانشجویان روانشناسی و جامعه‌شناسی است و یا کتاب تفکر، سریع و کند دکتر کاهنمن (انتشارات دانش بهمن) که برنده نوبل اقتصاد ۲۰۰۲ بوده‌اند، است.

  2. سلام
    من از اینکه با معرفی کتاب به کسانی که به این اطلاعات احتیاج دارند کمک می کنید متشکرم و امیدوارم به این کار ادامه بدین و در کارتون موفق باشید.

  3. کتاب استراتژی اقیانوس آبی رو خیلی وقت پیش خونده بودم و واقعاً یک اثر ماندگار هستش.
    امیدوارم تمام دوستان از این کتاب استفاده لازم رو ببرند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.