Home دریچه آیا محتوا و وبلاگ‌نویسی واقعاً می‌توانند منجر به فروش بیشتر شوند؟
آیا محتوا و وبلاگ‌نویسی واقعاً می‌توانند منجر به فروش بیشتر شوند؟

آیا محتوا و وبلاگ‌نویسی واقعاً می‌توانند منجر به فروش بیشتر شوند؟

83
2

آیا وبلاگ‌نویسی واقعاً به فروش کمک می‌کند؟ یا صرفاً وقت تلف کردن است؟

باید بگویم که محتوا می‌تواند فروش را افزایش دهد اما اگر آن را درست انجام دهید.

پس چرا بسیاری از افراد در دنیای کسب‌وکار به وبلاگ‌نویسی به دید تردید نگاه می‌کنند یا از نتایجی که برایشان حاصل کرده است چندان خرسند نیستند؟ زیرا اغلب آن‌ها این کار را درست انجام نمی‌دهند. پست‌های وبلاگ آن‌ها یا به‌شدت جنبه تبلیغی دارند و می‌خواهند صرفاً مخاطب را با فشار مجاب به خرید کنند یا به‌نظر ارتباطی با استراتژی کسب‌وکار آن‌ها ندارند.

اگر روی فروش با فشار بر مخاطب تمرکز کنید، توجه خواننده به اندازه کافی برای توسعه یک رابطه حفظ نخواهد شد. از طرف دیگر، اگر کسب‌وکار خود را به تصویر نکشید، فرصت تبدیل کردن آن خواننده به یک مشتری را از دست خواهید داد. هر یک از این دو حالت خوب نیست.

در ادامه ۱۲ نکته آمده است که لازم است برای افزایش فروش از طریق وبلاگ‌نویسی به آن‌ها توجه کنید:

  • برای مشتری هدفتان بنویسید. بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب افراد مرتکب می‌شوند ارائه محتوای نامربوط است. برای هم‌سنخان یا کل دنیا ننویسید. برای آن نوع مشتریانی بنویسید که می‌خواهید جذب کنید. اگر یک کسب‌وکار صابون دست‌ساخت را می‌گردانید، درباره حواشی فوتبال، سیاست یا گرمایش زمین ننویسید. موضوعات غیرمرتبط به حوزه کسب‌وکارتان ممکن است خوانندگانی را جلب کنند اما آیا چنین خوانندگانی به مشتریانتان تبدیل خواهند شد؟
  • در جهت فروش آموزش و آگاهی دهید. از وبلاگتان برای آموزش و آگاهی دادن بهره ببرید. به مرجعی برای پاسخ به پرسش‌های مشتریان احتمالی و فعلی و جویندگان اطلاعات درباره هر چیز مرتبط با محصول یا خدمتتان تبدیل شوید. فهرستی از پرسش‌هایی تهیه کنید که مشتریان احتمالی که در حال تحقیق و بررسی درباره خریدی هستند، می‌خواهند جواب آن‌ها را بدانند و سپس پست‌هایی در وبلاگ خود بنویسید که جواب هر یک از آن پرسش‌ها را می‌دهند.
  • یک فرم چشمگیر برای جذب مشتریان راغب (leads) داشته باشید. در ستون کناری یا هدر هر صفحه چیزی برای جذب مشتریان راغب داشته باشید. یک فرم ثبت‌نام برای یک تست رایگان یا دانلود یک کتاب الکترونیک رایگان ایده‌آل است.
  • برای برانگیزاندن فروش یک ارتباط احساسی برقرار کنید. وبلاگ‌ها به شما فرصتی می‌دهند تا با مشتری خود وارد یک گفتگو شوید. آن سیمای خشن شرکتی را کنار بزنید. در یک وبلاگ، می‌توانید چهره‌ای گرم و دوستانه از خود نشان دهید. این به ایجاد آن ارتباط احساسی که برای برانگیزاندن فروش بسیار مهم است، کمک می‌کند. فقط این مورد را با آشکار کردن جزئیات شخصی بیش از حد اشتباه نگیرید.
  • وبلاگ و وب‌سایتتان را به هم وصل کنید. بازدیدکننده باید بتواند از طریق لینک‌های مشخص از وبلاگ به وب‌سایت و بالعکس جابجا شود.
  • نحوه تماس با خود را آسان کنید. این که بخواهید از اسپم جلوگیری کنید قابل‌درک است. اغلب سایت‌ها فرم‌های تماس دارند اما هیچ آدرس ایمیل یا شماره تماسی فراهم نمی‌کنند. بسیاری از خوانندگان به یک فرم تماس اعتماد نمی‌کنند زیرا آن‌ها هرگز مطمئن نخواهند شد که پیام ارسالی‌شان توسط یک انسان خوانده شود. چند شیوه تماس در اختیار مخاطبان قرار دهید.
  • حداقل هفته‌ای یک بار پست منتشر کنید. هرچه مطالب بیشتری منتشر کنید ترافیک بیشتری جذب می‌کنید. میزان محتوا و ترافیک به طور مستقیم با هم همبستگی دارند. هر چه محتوای بیشتری اضافه کنید، دلیل بیشتری به دیگران خواهید داد تا به وبلاگ شما به طور مستمر سر بزنند. همچنین محتوای بیشتری برای عرضه به موتورهای جستجو خلق می‌کنید تا از این طریق جستجوگران شما را پیدا کنند.
  • به سایت‌های دیگر لینک بدهید. پست‌هایتان باید گهگاه به سایت‌های دیگر لینک داشته باشند. مقصود از لینک بیرونی دادن اشتراک منابع دیگر و جلب توجه دیگران به خودتان است. بسیاری از وبلاگ‌نویسان این واهمه را دارند که با لینک بیرونی دادن افراد را از دست می‌دهند اما تمام کاری که آن‌ها می‌کنند این است که بدون لینک دادن دنیای منزوی و دورافتاده خود را می‌سازند.
  • به نظرات توجه کنید. نظرات وبلاگ به توسعه روابطی که به فروش منجر می‌شوند کمک می‌کنند اما تنها در صورتی که آن‌ها نظراتی مرتبط و بامحتوا باشند. هیچ‌کس نمی‌خواهد در وبلاگی که که مملو از اسپم است نظر بدهد. از ابزارهای ضداسپم مانند Akismet استفاده کنید و به‌صورت دستی نظرات را تأیید کنید؛ و زمانی‌که از خوانندگان واقعی نظراتی دریافت می‌کنید به آن‌ها پاسخ دهید.
  • افراد را ترغیب به عضویت کنید. شما می‌خواهید که خوانندگان و به طور مستمر به سایتتان بازگردند. با یک فرم عضویت چشمگیر خوانندگان را ترغیب کنید در خبرنامه‌تان ثبت‌نام کنند یا هر بار که پست جدیدی منتشر می‌شود باخبر شوند. (شما هم اگر می‌خواهید از مطالب جدید ما باخبر شوید عضو خبرنامه بیزینس‌ترند شوید.)
  • به‌اشتراک بگذارید، به‌اشتراک بگذارید، به‌اشتراک بگذارید. به طور فعال پست‌ها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌خصوص توییتر، فیس‌بوک، گوگل‌پلاس و لینکدین به‌اشتراک بگذارید. سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها برای خود مخاطب پیدا کنید؛ دلیلی به آن‌ها بدهید تا از سایتتان بازدید کنند.
  • پست‌های مهمان بنویسید. از وبلاگ خود بیرون بیایید و به مخاطبان جدیدی روی آورید. یک راه این است که در سایت‌های دیگر دیده شوید و پست مهمان بگذارید. به صاحبان وبلاگ‌های دیگر رجوع کنید و از آن‌ها درباره علاقه‌شان به مشارکت شما بپرسید. (البته ما هم در بیزینس‌ترند از انتشار پست مهمان استقبال می‌کنیم.)

یک وبلاگ مطمئناً می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود. ممکن است بلافاصله شاهد جهش اعداد و ارقام نباشید اما وبلاگ‌نویسی مستمر می‌تواند پایگاه مشتریان را گسترش دهد و روابطی را با آن مشتریان بپروراند؛ و از آن روابط می‌تواند یک عمر فروش‌های آتی حاصل شود.

منبع: Inc

(83)

https://telegram.me/businesstrend
مهدی محمدزاده طهرانی مهدی دانش‌آموخته MBA از دانشگاه شریف و یکی از موسسان و دبیر ارشد مجله اینترنتی بیزینس‌ترند است.

Comment(2)

  1. نوشتن برای وبلاگ خودتان، کاری که معمولا هر روز انجام می‌دهید، می‌تواند به عنوان بخشی از پروسه کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی در نظر گرفته شود. همین تولید محتوا، البته به شرط آنکه محتوای تولید شده باکیفیت و ارزشمند باشد، خودش فواید مالی زیادی دارد.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.