Home استوری بورد داستان کسانی که از گرفتاری‌ های دیگران ثروتمند می‌شوند
داستان کسانی که از گرفتاری‌ های دیگران ثروتمند می‌شوند

داستان کسانی که از گرفتاری‌ های دیگران ثروتمند می‌شوند

52
8

به آینه نگاهی بیندازید. چه چیزی (نه چه کسی) را می‌بینید؟
اگر با خودتان روراست و صادق باشید می‌توانید خصوصیات و ویژگی‌های شخصی که در آینه می‌بینید را لیست کنید. برخی از آن‌ها احتمالاً بسیار خوش‌بینانه هستند. شما ممکن است با حیوانات مهربان باشید. ممکن است که با افراد غریبه رفتار خوبی داشته باشید. ممکن است جذاب، اجتماعی و باهوش باشید؛ و بسیاری چیزهای خوب دیگر.
اما اگر شما هم مثل سایر مردم باشید، وقتی که به آینه نگاه می‌کنید در حال نگاه کردن به شخصی هستید که با اضطراب، تردید به خود و احساس ناامنی همیشگی یا گاه و بی گاه دست و پنجه نرم می‌کند که بسیاری از آن‌ها دور از عقل است و شما هم احتمالاً این را می‌دانید.
ضعف‌های شما ممکن است به خصوص در محیط کار برای بیشتر افراد دیگر نمایان نباشد، چون شما یاد گرفته‌اید که آن‌ها را پشت نقابی خودساخته پنهان کنید. ولی آن‌ها همچنان همان جا هستند و این ترس‌ها، گرفتاری‌ ها و ناامنی‌های شما روی رفتار و تعاملتان با دیگران تأثیر زیادی می‌گذارند.
بسیاری از افراد ثروتمند به شدت می‌توانند ثروت اندوزی کنند چون می‌دانند که چگونه از ترس‌ها و ناامنی‌های دیگران استفاده کنند. برای مثال، با در نظر گرفتن اینکه امروزه همه درگیر زندگی‌های ناکارآمد خود هستند، این فرض که طرف شما در مذاکره تصمیماتش را فقط بر اساس منافعش در موضوع مذاکره می‌گیرد فقط بخشی از واقعیت است. احتمالاً منفعت زیادی در تلفیق مسائل مربوط به ارزش‌های شخصی و خودبینی در مذاکره و ساختن سکوی پرتاب از ناکارآمدی‌های طرف مقابل شماست.
برای شروع، باید متوجه شوید که افراد قدرتمند و پول‌دار هم به اندازه کسانی که از نظر مالی جایگاه پایینی دارند درگیر مشکلات و مسائل مختلف هستند. به عنوان مثال مدیر ارشد یک بانک سرمایه‌گذاری بسیار قدرتمند و تأثیرگذار را در نظر بگیرید. وقتی او وارد اتاقش می‌شود زیردستانش به وضوح به خودشان می‌لرزند. وقتی او به یک جلسه با مشتری احتمالی می‌رود ممکن است متوجه شود که مشتری کم مانده است جلوی او خم شود. وقتی او در یک کنفرانس حضور دارد افراد با او مثل یک فرد مشهور برخورد می‌کنند. بیشتر افراد به وی به چشم کسی نگاه می‌کنند که بر دنیا حکومت می‌کند؛ و گاهی اوقات واقعاً همین‌طور است.
اگر با وی وقت گذرانده باشید به روشنی می‌فهمید که وی خیلی حس بهتری می‌داشت اگر دنیا آنقدر سریع نمی‌چرخید. او هر روز صبح از خواب بلند می‌شود و خود را با داروی Paxil و قهوه سیاه می‌سازد. سپس لیستی که در ذهنش از همه اشتباهاتی که این چند روز انجام داده ساخته را مرور می‌کند و یک یا چند قرص Xanax می‌خورد. او برای بار چهارم با یک زن حدوداً ۳۰ ساله ازدواج کرده ولی ادامه آن را برای خود غیرممکن می‌بیند. این فقط جنبه استرس را از کل جنبه‌های دیگر زندگی وی مشخص می‌کند؛ و فراموش نکنیم که ۳ فرزند او از ازدواج اولش دائماً در حالی که با خوشحالی پول‌های او را خرج می‌کنند به وی می‌گویند که پدری وحشتناک است.
وضع این مدیر از نظر روانی فاجعه است و او این را می‌داند؛ کاملاً مشابه باقی افراد. درست شدن این مشکلات و از بین بردن تمام این استرس‌ها و اضطراب‌ها اتفاقی است که نخواهد افتاد.
این مدیر خیلی خوب می‌داند که در این مورد اصلاً تنها نیست. او می‌داند که تمام همکاران و رقبایش نیز مشکلات و گرفتاری‌ های خود را دارند و هر روز، هر ساعت و گاهی اوقات دقیقه به دقیقه با آن مواجه هستند. چیزی که وی را در شغل خود موفق می‌کند تلاشش برای حل کردن مسائل شخصی خودش نیست. بلکه وی می‌داند که چگونه روی مسائل زندگی سایر افرادی که با او کار می‌کنند دست گذاشته و از آن‌ها استفاده کند.
همه در زندگی خود مشکلاتی دارند. این بسته به شما و وجدان شماست که چطور از این درد مشترک انسانی استفاده کنید.

منبع: Forbes

(52)

 
https://telegram.me/businesstrend
سیامک مظاهری سیامک دانش آموخته MBA از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از موسسان و سردبیر مجله اینترنتی بیزینس ترند است. علاقه اصلی سیامک کارآفرینی و بازاریابی بوده و سرگرمی او ورزش سفر و تئاتر است.

Comment(8)

    1. با تشکر از نظر شما
      دوست عزیز این مطلب و مطالب مشابه جدید مربوط به بخش جدید استوری بورد هست که شیوه ای جدید و داستان گونه برای رساندن مفاهیم به مخاطبین محسوب می شود. شاید هنوز ارتباط خوبی با این بخش برقرار نکرده اید. امیدواریم بتوانیم باز هم نظر شما را جلب کنیم.

       
  1. فکر می کنم نامانوس بودن سبک زندگی اروپایی برای ما و چند مورد نارسایی ترجمه باعث نامفهوم بودن متن شده است.

     

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.