Home دریچه چگونه خودتان را ارتقاء دهید بدون این که فرد خودخواهی به نظر برسید
چگونه خودتان را ارتقاء دهید بدون این که فرد خودخواهی به نظر برسید

چگونه خودتان را ارتقاء دهید بدون این که فرد خودخواهی به نظر برسید

13
0

آیا ممکن است حقیقتاً به نیازهای دیگران اهمیت دهید و درعین‌حال خودتان را ارتقاء دهید؟ مطمئناً، در غیر این صورت تمام افراد خوب الآن باید در خیابان‌ها به شدت گرسنگی می‌کشیدند. ولی برای این کار لازم است که شما رفتارهای از نوع «اول من» و خودمحورانه را که بسیاری به کار می‌گیرند، فراموش کنید.

در ادامه چند توصیه آمده است برای این که از راه درست جلب توجه کنید:

از واقعیت‌ها شروع کنید. یک رزومه کاری و پروفایل لینکدین منظم و منسجم داشته باشید. واقعیت را شفاف و بدون کاستی بگویید؛ اگر در سالی باعث شده‌اید فروش دو برابر شود، خب به آن اشاره‌کنید.

بسیاری از افراد برعکس این کار را انجام می‌دهند: آن‌ها در یک مقاله یا ایمیل ادعاهای متظاهرانه‌ای می‌کنند، ولی پروفایل آن‌ها فاقد ابتدایی‌ترین جزئیات است.

کاری کنید افراد به راحتی به واقعیت‌های مربوط به دستاوردهایتان دست پیدا کنند. واژه کلیدی در این جا «واقعیت‌ها» است. لاف نزنید، فقط حقیقت را بگویید.

به دیگران بها دهید. دستاوردهای خود را از این دیدگاه بیان کنید که چگونه به دیگران کمک کرده‌اید. اگر مشتریانی دارید، شیوه‌هایی را فهرست کنید که آن‌ها از آن طریق از کار کردن با شما بهره برده‌اند. اگر فعالیت داوطلبانه انجام می‌دهید، در حمایت از امور غیرانتفاعی مورد علاقه خود فعال باشید. وقتی تیمتان به پیروزی دست پیدا می‌کند، به دیگر اعضای تیم هم بها دهید.

سودمند باشید. بهترین مقاله‌ها، پست‌های وبلاگ و نظرات هدفشان یاری‌رساندن به افراد دیگر است. شیوه اشتباه جذب یک مشتری تازه این است که بگویید، «من بهترینم، پس من را استخدام کنید.» شیوه درست این است آن قدر سودمند باشید که برای دیگران بدیهی شود که شما کسی هستید که ارزش می‌افزاید و نگرش درستی را برای چالش‌های دشوار به ارمغان می‌آورد.

مواظب باشید… افراد کمک‌های ریاکارانه را بسیاری خوب تشخیص می‌دهند. فقط تظاهر نکنید که به دیگران کمک می‌کنید؛ واقعاً به دیگران کمک کنید.

آزادانه به اشتراک بگذارید. چیزهای اندکی وجود دارند که آزاردهنده‌تر از مقاله‌ای «تحریک‌کننده» باشند که خوانندگان را مجبور می‌کند اطلاعات تماس خود را وارد کنند پیش از این که به محتوای باارزش بیشتری دست پیدا کنند. استدلال‌های فروش و بازاریابی برای بهره‌گیری از چنین رویکردی قابل‌درک است، ولی یک استراتژی به مراتب بهتر این است که آزادانه به اشتراک بگذارید و کاری کنید که اگر آن چه به اشتراک گذاشته‌اید برای افراد باارزش است، بتوانند به راحتی با شما تماس برقرار کنند.

حرفه‌ای باشید. این که حرفه‌ای باشید به مراتب بهتر است از این که بگویید حرفه‌ای هستید. اگر قابلیت‌های ارزشمندی دارید، از آن‌ها استفاده کنید. کتابی بنویسید که بینش اصیل شما را آشکار می‌کند. به دیگران مهارت‌های باارزشی را آموزش دهید. در موقعیت‌های پرتنش آرام باشید و تمرکز خود را حفظ کنید. به دنبال راهکارهای واقعی باشید، به جای این که فقط جملات تکراری و قدیمی را طوطی‌وار بیان کنید. از توانایی‌های خود به شیوه‌هایی بهره ببرید که برای دیگران ارزشمند است.

وقتی پاسخ را نمی‌دانید، همین را بگویید. این در طبیعت انسان است که در این تله بیفتد که تصور کند تمام پاسخ‌ها را نزد خود دارد. هیچ کس تمام پاسخ‌ها را نمی‌داند. اگر می‌خواهید اعتبار کسب کنید، اولین نفر باشید که وقتی از چیزی سر در می‌آورید به آن اذعان می‌کند. حتی بهتر، کارشناسان دیگری را به افراد معرفی کنید که توانایی پاسخ به پرسش‌های کنونی آن‌ها را دارند؛ به شکلی متناقض، انجام این کار اعتبار شما را افزایش خواهد داد.

توصیه آخر… خودبرتربین نباشید. هرگز از این واژگان برای توصیف خود استفاده نکنید: رهبر اندیشمند، دوراندیش، پربصیرت یا نابغه.

منبع: Bruce Kasanoff on Linkedin

(13)

https://telegram.me/businesstrend
مهدی محمدزاده طهرانی مهدی دانش‌آموخته MBA از دانشگاه شریف و یکی از موسسان و دبیر ارشد مجله اینترنتی بیزینس‌ترند است.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.