۶ نکته برای مدیریت جوانان نسل جدید در محل کار - بیزینس ترند
Home دریچه ۶ نکته برای مدیریت جوانان نسل جدید در محل کار
۶ نکته برای مدیریت جوانان نسل جدید در محل کار
1

۶ نکته برای مدیریت جوانان نسل جدید در محل کار

205
1

جوانان نسل جدید به تنبلی، پرادعایی و اینکه -متاسفانه به خصوص در محیط کار- به سختی قابل مدیریت هستند مشهورند. همزمان که تصور این کلیشه های رفتاری نسل جدید ادامه می‌یابد، کمبود تفاهم و درک بین کارمندان گروه‌های سنی خاص می‌تواند محیط کار را به میدان جنگ نسل‌ها تبدیل کند.
اخیراً گروهی کارشناس که برای مراسم انتشار کتاب «خودتان را ارتقا دهید: قوانین جدید موفقیت شغلی» نوشته دن شابل (Dan Schawbel) جمع شده بودند درباره چگونگی مدیریت اختلاط نسلی سخنرانی کردند. گروه کارشناسی چند نسلی که شامل مدیران و حرفه‌ایهایی از امریکن اکسپرس (American Express)، جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) و EY بودند راهکارهایی را ارائه کردند که مدیران می‌توانند با نسل جدیدی‌ها کار کنند تا شرکت خود را به سوی موفقیت هدایت کنند.
این‌ها ۶ نکته هستند که می‌توانید از آن‌ها در محیط کار خود بهره بگیرید:

۱. محیط کاری انعطاف پذیری را ایجاد کنید.
شابل می‌گوید: «آینده کار کردن با مدل یک سایز برای همه پیش نخواهد رفت.» البته انعطاف پذیری در محیط کار مخصوص نسل جدیدی‌ها نیست؛ و مهم‌ترین عامل انگیزش پس از حقوق و مزایا برای افراد از تمام نسل‌ها به شمار می‌رود. مدل‌های کاریتان را بر اساس نتیجه به جای تعداد ساعات گذرانده شده پشت میز قرار دهید تا به همه از جوان نسل جدیدی تازه استخدام شده تا میان‌سال خانواده‌دار امکان دهید تا کیفیت بالاتر و نتایج سریع‌تری را به ارمغان آورند.

۲. نظارت معکوس را به کار بگیرید.
با آنکه ممکن است شما مزیت تجربه سال‌های متمادی کار را نسبت به کارمندان جوان خود داشته باشید ولی آن‌ها هم ممکن است چیزهایی برای آموختن به شما داشته باشند. حوزه های تخصصی قابل اشاره بر طبق مطالعه‌ای از EY عبارتند از: مهارت‌های مربوط به تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی. کارین توارونایت (Karyne Twaronite) از مسوولان EY به مدیران توصیه می‌کند تا از کمک نسل جدیدی‌ها برای تعاملات اجتماعی آنلاین و ساختن تیم‌های کاری با توجه به رشد محیط‌های کاری دیجیتال استفاده کنند.

۳. فرصت‌هایی برای آموزش رسمی پرسنل فراهم کنید.
به دلیل آنکه نسل جدیدی‌ها احتمالاً مدارک و سطح تحصیلات بالاتری دارند، کارفرمایان کمتر به این فکر بوده‌اند که آموزش‌های رسمی حین کار را ارائه دهند. مدیران قادرند از طریق آموزش رسمی نتایج بهتری را از کارکنان نسل جدید بگیرند، نه فقط در کارهای سخت بلکه در کارهای نرم که هم نسل جدیدی‌ها و هم کارفرمایانشان فکر می‌کنند که نسل جدید نیازمند بهبود است. کارتین منشو (Kathryne Minshew) مؤسس و مدیرعامل The Muse می‌گوید سایت مشاوره شغلی وی کمبود گسترده آموزش رسمی بین افراد یک نسل را پوشش داده است.

۴. لحظات کوتاهی را جهت راهنمایی انتخاب کنید.
کندال اوبراین (Kendall O’Brien) از جانسون و جانسون به مدیران توصیه می‌کند تا یک ناهار بیزینسی را با ۱۲ تا زنگ تفریح ۵ دقیقه‌ای برای صحبت با کارمندان نسل جدید معاوضه کنند. تشویق و ترغیب کارکنان همیشه نیازمند سرمایه‌گذاری زمانی قابل توجه نیست. حتی چند دقیقه کوتاه هم می‌تواند کمک کند تا کارمندان احساس ارزشمند بودن کنند و پایه‌های شرکت را استوارتر سازند.

۵. هدف مشخص کنید نه پاداش.
کسب و کارهای نوپا به این مشهور شده‌اند که محیط کار سنتی را با افزونه‌هایی مثل پیام‌های هفتگی دگرگون کرده‌اند. مینشو می‌گوید آنچه که نسل جدید واقعاً به دنبال آن است شانسی برای رشد جایگاه و احساس هدفمندی است و نه فقط پاداش و مزایای معمول. به بیان دیگر شما می‌توانید خرید میز فوتبال دستی را کنسل کنید مگر آنکه واقعاً زمین بازی‌ای را فراهم کند که کارکنان بتوانند از طریق آن به هم نزدیک شوند.

۶. خارج از کلیشه‌ها فکر کنید.
آیا واقعاً نسل جدیدی‌ها این قدر با نسل‌های قبل تفاوت دارند؟ آن‌ها ممکن است مهارت‌ها و اولویت‌های متفاوتی داشته باشند ولی نهایتاً هدف نهایی در بین همه نسل‌ها در محیط کار درآمدزایی به شکلی است که هیجان انگیز و منطقی باشد. اگرچه تفاوت‌های قابل درک می‌تواند جدایی آفرین باشد. گروه کارشناسی در مورد جلسه ای در یک شرکت که مدیران از پیامک دادن مداوم کارکنان جوان تر حین جلسه رنجیده بودند صحبت کردند. وقتی یکی از مدیران موضوع را با کارکنان در میان گذاشت آن‌ها مات و مبهوت شدند – آن‌ها در حال نت برداری با استفاده از تلفن‌هایشان بوده و به بحث اصلاً بی توجه نبوند. تفاوت‌ها وقتی به رسمیت شناخته شده و توضیح داده شوند می‌توانند باعث شوند تا ارتباطات راحت‌تر صورت گیرد و شرکت قدرتمندتر شود. فراتر از کلیشه های تنبلی و پرادعایی نگاه کنید تا از آنچه که نسل جدیدی‌ها می‌توانند انجام دهند شگفت زده شوید.

منبع: Entrepreneur

(205)

https://telegram.me/businesstrend
سیامک مظاهری سیامک دانش آموخته MBA از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از موسسان و سردبیر مجله اینترنتی بیزینس ترند است. علاقه اصلی سیامک کارآفرینی و بازاریابی بوده و سرگرمی او ورزش سفر و تئاتر است.

Comment(1)

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.