
به محض اینکه یک مشکل واقعی را کشف کردید و مطالعاتتان را انجام دادید شروع به تلاش برای رسیدن به راحتترین راه حل ممکن برای آن مشکل کنید. نسخه اولتان حتماً باید مأیوستان کند. «محصول با حداقل علایم حیاتی» بی جهت به یک کلیشه برای استارتاپ ها تبدیل نشده است. فقط سادهترین راه حل ممکن را برای یک مشکل بسازید و آن را روانه بازار کنید.
این احتمالاً آن قدرها که شما فکر میکنید طول نخواهد کشید. هر دوره از Y Combinator برای مدت زمان ۳ ماه طراحی شده بود چون پاول (Paul Graham مؤسس Viaweb و Y Combinator) میخواست تا به صورت یک برنامه تابستانه باشد تا دانش آموزان بتوانند تصمیمشان را بگیرند که اگر شرکتشان خوب پیش رفت زمانشان را صرف مدرسه نکنند. این همچنین به نظر زمان مناسبی برای رسیدن از ایده به یک محصول زنده میرسید. اگر زمان تست کردن ایدهتان بیش از چند ماه طول کشید به این دلیل است که یا شما بیش از حد در حال تلاش برای ایدهآل کردن آن هستید (هیچگاه نخواهید توانست پس تلاش بیهوده نکنید) یا مشکل خیلی بزرگتر دیگری وجود دارد.
اولین نسخه reddit به طور مزخرفی ساده بود. ما امکان رأی دادن را نداشتیم و نمیتوانستیم نظر بدهیم یا subreddit درست کنیم بلکه فقط یک مکان ساده بود که هر کس میتوانست لینک در آنجا بگذارد و بر اساس کلیکها بالا یا پایین رفتنش در صفحه اصلی ببیند. یک کاربر جدید فقط یک صفحه از لینکهای جالب برای کلیک کردن میدید.
Hipmunk وقتی به راه افتاد فقط یک جستجوگر پروازهای هواپیما بود (هتلها، آژانسهای کرایه اتومبیل و غیره وجود نداشتند) و حتی همان هم به طور آزاردهنده ای لخت و ساده بود. به خاطر اصرار آدام بر آژانسهای مسافرتی آنلاین ما نه تنها اطلاعات پرواز فراهم کردیم بلکه بلافاصله شروع به گرفتن حق کمیسیون از ارجاعات کردیم. ما از روز اول پول درآوردیم که این همیشه لبخند را روی لبان سرمایه گذاران میآورد.
و این را نیز به خاطر بسپارید: اولین نسخه Airbnb که اکنون تعداد بیشتری اتاق برای اجاره از گروه Hilton دارد از یک آپارتمان در محله SOMA در سانفرانسیسکو شروع کرد. مؤسسان آن سایت را با اجاره دادن تشکهای بادی خانه خودشان به شرکت کنندگان در کنفرانسها که به دنبال صرفه جویی بودند راه اندازی کردند.
به محض اینکه بلند شدید و شروع به دویدن کردید این خبر را منتشر کنید و اینکه چگونه کاربران با آنچه که شما ساختهاید ارتباط برقرار میکنند را رصد کنید. گوش کنید که چگونه در مورد آن صحبت میکنند. این یک کلید است. چیزی به غایت راضی کننده در دیدن ورود اولین کاربرانی که آنچه شما ساختهاید را تست میکنند وجود دارد. این دلیلی است برای آنکه ما نمیتوانیم دانش آموزان زیادی را تشویق کنیم تا شروع کنند به ساختن پروژهها فقط برای آنکه تجربه وادار کردن مردم تمام نقاط دنیا به استفاده از آنچه شما ساختهاید را داشته باشند. در مقایسه با آموزشهای خستهکننده مدرسه، یاد گرفتن با ساختن چیزی کارا و مناسب به طور شگفت آوری نتیجه بخش تر است.
به محض اینکه چیزی برای عرضه داشتید، از ابزارهای در حال افزوده شدنی که به افراد اجازه میدهند تا این ایده عالی را به اشتراک بگذارند استفاده کنید. reddit در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد، قبل از آنکه «رسانه های اجتماعی» تبدیل به یک اصطلاح شود. فقط ۵ سال بعد راه اندازی Hipmunk به غایت آسانتر بود چون تا آن زمان ابزارهای بیشتری برای افراد برای انتشار نظرشان در مورد چیزهایی که به آنها اهمیت میدهند وجود داشت.
تبلیغات دهان به دهان همیشه پرقدرتترین شیوه تبلیغات بوده است و الآن بیش از هر زمانی سریعتر و گستردهتر انتشار مییابد. چیزی را بسازید که مردم میخواهند و مردم خودشان آن را پیدا خواهند کرد. اگر نتیجه لازم را نمیگیرید این خیلی ساده بدین معناست که شما آن مسئله اصلی ساختن چیزی که مردم میخواهند را حل نکردهاید. ولی اشکالی ندارد! متوجه شوید که مردم در حال استفاده از چه چیزی هستند. با کاربرانتان صحبت کنید – آن صدها نفر اول که شانس امتحان کردن محصولی که تا به حال در موردش نشنیدهاند را غنیمت میشمرند. با آنها به خوبی رفتار کنید و ریشه هر مشکلی که هست و شما آن را برای آنها در حال حاضر حل نمیکنید پیدا کنید.
منبع: Inc
(53)
agha ma ye seri noskhe hayi darim aslan ham mayoos konande nistan khodemoon ro faghat jam nemikonim anjam bedim ! 😀
طبق متن هر چه نسخه تون غیر مایوس کننده تر باشه یعنی از وقت لانچ کردنش بیشتر گذشته! اگه اصلا مایوس کننده نیست پس یعنی باید خیلی عجله کنید و تا ایده تون از دست نرفته اقدام کنید
عالی بود
سپاس