Home دریچه چگونه کارآفرینان آینده را تشخیص دهیم؟
چگونه کارآفرینان آینده را تشخیص دهیم؟
0

چگونه کارآفرینان آینده را تشخیص دهیم؟

117
0

محققان عوامل عجیبی را برای پیش‌بینی قابلیت کارآفرینی در بچه‌های در رنج سنی ۱۰ سال کشف کرده‌اند.

احتمالاً راه‌های بهتری از بررسی آماری میزان سود استند فروش لیموناد فرزندتان وجود دارد برای آنکه بفهمید آیا فرزند شما یک کارآفرین بالقوه است یا خیر. محققین با روش‌هایی بسیار مشابه روش‌های پیش‌بینی و مطالعه بیماری‌ها- برای مثال رژیم غذایی، سابقه خانوادگی یا استفاده از مخدرها- در حال کشف عوامل پیش‌بینی زودهنگام کارآفرینی در سنین پایین هستند.
در مطالعه‌ای که در مجله روانشناسی رشد (Developmental Psychology) منتشر شده است اینگرید شون (Ingrid Schoon) و کاترین داکوورت (Kathryn Duckworth)، که دارنده مدرک فوق دکترا از دانشگاه لندن هستند ۶۰۰۰ نفر شاغل بالغ را از مطالعه سال ۱۹۷۰ British Cohort مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه زندگی گروهی از افراد را که در یک هفته در سال ۱۹۷۰ به دنیا آمده بودند از کودکی تا بزرگ‌سالی دنبال می‌کرد.
نویسندگان پاسخ‌های کودکان ۱۰ تا ۱۶ سال را با هدف بررسی عواملی مثل وضعیت اقتصادی-اجتماعی، وضعیت شغلی والدین، وضعیت تحصیلی، مهارت‌های اجتماعی، خود توانمند پنداری و تمایل به کارآفرینی (اینکه چقدر «کار کردن برای خود» برایشان اهمیت دارد) مورد بررسی قرار دادند. سپس با شرکت کنندگان که هم‌اکنون ۳۴ ساله‌اند تماس گرفتند تا ببینند زندگی با کار و موفقیت آن‌ها چه کرده است.
آنچه که شون و داکوورت یافتند این بود که در سن ۱۰ سالگی کارآفرینان آینده رفتارهای خاصی را از خود نشان می‌دهند و این رفتارها تماماً آن چیزهایی نیست که ممکن است شما انتظار داشته باشید.

نمره اهمیتی ندارد: نمرات خوب کارآفرین درست نکرده است. افرادی که نمرات کمتری در مدرسه کسب می‌کردند معمولاً تمایل بیشتری از دانش آموزان ممتاز برای کارآفرینی داشتند شاید به این دلیل که آن‌ها به اندازه بقیه روی چندم کلاس بودن یا کارنامه‌هایشان متمرکز نبوده‌اند.
مهارت‌های اجتماعی مهم است:بچه های ۱۰ ساله‌ای که برون گرا، جسور یا به هر شکلی اجتماعی بودند این مهارت‌ها به کارشان آمده و نهایتاً خود اشتغالی راحت‌تری را برایشان به ارمغان داشته است.

خود توانمند پنداری اهمیتی ندارد: عجیب است که خود توانمند پنداری کودکان یا ایمان داشتن آن‌ها به توانایی‌های خودشان برای انجام کارها هیچ تأثیری در تمایل اولیه برای بیزینس یا تجربیات شغلی بعدتر آن‌ها نداشته است. البته محققان اشاره کرده‌اند که به دلیل آنکه خود توانمند پنداری در زمانی مورد آزمایش قرار گرفته که شرکت کنندگان کودک بوده و مدرسه می‌رفته‌اند ممکن است ارتباطی به ساختن یک بیزینس نداشته باشد.

پول اهمیت دارد: افراد از خانواده‌های پولدارتر غالباً کارآفرین شدند احتمالاً به این دلیل که توانایی مالی آن را داشته‌اند. این کودکان همچنین دارای مراتب بالاتری در تحصیل، خود توانمند پنداری و مهارت‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

جنسیت تا حدی اهمیت دارد: از ۶۰۰۰ نفر مورد مطالعه ۱ نفر از هر ۵ کارآفرین زن بودند. در بررسی اطلاعات، محققان در عوامل پیش‌بینی تمایلات مربوط به جنسیت پیدا کردند. برای مردان کارآفرین بودن با داشتن یک پدر با شغل آزاد و خود اشتغال محتمل‌تر بوده است و برای زنان خیلی وابسته به تمکن والدینشان بوده است.

پس آیا پر کردن حساب بانکیتان یا شروع کردن یک کسب و کار فرزند شما را برای کارآفرین شدن تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ هیچ تضمینی وجود ندارد. ولی دانستن عوامل ممکن است کار را برای والدین یا معلمان برای تشویق مدیر عاملان آینده از سنین کودکی آسان‌تر کند. -یا شاید حتی باعث شود دیگر برای نمرات پایین آن‌ها سختگیری نکنند…

منبع: Inc

(117)

 
https://telegram.me/businesstrend
سیامک مظاهری سیامک دانش آموخته MBA از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از موسسان و سردبیر مجله اینترنتی بیزینس ترند است. علاقه اصلی سیامک کارآفرینی و بازاریابی بوده و سرگرمی او ورزش سفر و تئاتر است.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.