Home دریچه عجیب‌ترین ترند تبلیغات تاکنون؟ فناوری جدید ممکن است اجازه دهد تبلیغات در ذهن شما تداعی شوند!
عجیب‌ترین ترند تبلیغات تاکنون؟ فناوری جدید ممکن است اجازه دهد تبلیغات در ذهن شما تداعی شوند!

عجیب‌ترین ترند تبلیغات تاکنون؟ فناوری جدید ممکن است اجازه دهد تبلیغات در ذهن شما تداعی شوند!

37
1

یک آژانس تبلیغاتی آلمانی به شیوه جدیدی دست یافته است تا وارد ذهن مصرف‌کننده شود

خانمی، در پایان یک روز طولانی، سر خود را بر روی شیشه یک قطار یا یک اتوبوس قرار می‌دهد. ناگهان، صدایی می‌شنود؛ که دارد با او سخن می‌گوید. ولی هیچ کس دیگری آن را نمی‌شنود…

نه این صحنه آغازین یک فیلم ترسناک یا تریلر تخیلی بی‌مزه نیست. این آخرین برنامه آژانس تبلیغاتی آلمانی BBDO Düsseldorf برای جلب مصرف‌کنندگان است.

Adweek این هفته گزارش نمود، با استفاده از فناوری القای استخوانی (بله این یک چیز واقعی است) که یک ارتعاش فرکانس-بالا نارسا را بر روی جمجمه ایجاد می‌کند و سپس مغز می‌تواند آن را به صدا تبدیل کند، تبلیغ‌کنندگان ممکن است به‌زودی قادر باشند، در طول رفت‌وآمد روزانه مصرف‌کنندگان، ایده‌هایی را در ذهن آن‌ها تداعی کنند.

این ویدئو فناوری مورد استفاده را در عمل نشان می‌دهد

روش القای استخوانی چیز جدیدی نیست. Businessweek گزارش می‌دهد سمعک‌ها، هدفون‌های ضدآب و هدفون‌های مخصوص دوندگان نیز از این فناوری بهره می‌برند. این روش مورد علاقه ورزشکاران است چون مانع از شنیده شدن صدای اطراف نمی‌شود و افرادی که اختلال شنوایی دارند نیز آن را می‌پسندند زیرا می‌توان به همراه محافظ از آن استفاده کرد.

متأسفانه، القای استخوانی ممکن است برای تبلیغ‌کنندگان با یک مانع بزرگ همراه باشد. طبق مطالعه صورت گرفته بر روی این فناوری به‌وسیله جاستین مک‌دونالد (Justin MacDonald) برای آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا، این فناوری می‌تواند تحت‌تاثیر تداخل بین امواج و صداهای مختلف قرار گیرد.

مک‌دونالد می‌نویسد، در یک سطح کوچک و جزئی مانند هدفون‌ها، این اثر ناچیز است. بااین‌حال، در سطوح وسیع‌تر مانند شیشه قطارها این مسئله می‌تواند مشکل‌ساز باشد – به‌ویژه شیشه‌هایی که پیام‌های مختلفی را منتشر می‌کنند. به‌علاوه این واقعیت وجود دارد که ممکن است این شیوه تبلیغات برای مصرف‌کنندگان عجیب و غریب و مزاحمت‌آمیز به نظر برسد.

باوجود همه این تفاسیر، هر دو منبع گزارش می‌دهند که مدتی زمان لازم است تا این فناوری برای چنین استفاده‌ای آماده شود.

منبع: Inc

(37)

 
https://telegram.me/businesstrend
مهدی محمدزاده طهرانی مهدی دانش‌آموخته MBA از دانشگاه شریف و یکی از موسسان و دبیر ارشد مجله اینترنتی بیزینس‌ترند است.

Comment(1)

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.