Home دریچه 5 اشتباه در بازاریابی آنلاین
5 اشتباه در بازاریابی آنلاین

5 اشتباه در بازاریابی آنلاین

31
0

اگر شما قصد داشته باشید مشتریان بیشتری را جذب کنید، زمان و پول خود را کجا سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ بازاریابی آنلاین مقرون به صرفه‌ترین کانال برای دسترسی به مشتریان واقعی و احتمالی است. بااین‌حال، کارآفرینان تازه‌کار اشتباهاتی را در این مورد مرتکب می‌شوند. اگر شما از نتایج بازاریابی آنلاین خود راضی نیستید، احتمالاً یکی از اشتباهات زیر را مرتکب می‌شوید.

1   تمرکز نداشتن

وقتی فقط تازه بازاریابی خود را شروع کرده‌اید، سعی نکنید بدون هدف چندین روش را به‌کار گیرید به امید آن که برخی از آن‌ها کارساز باشند. بسیاری از کارآفرینان تازه‌کار تصور می‌کنند که این رویکرد، ریسک را حداقل خواهد کرد، ولی معمولاً این کار اشتباه هست، زیرا احتمالاً شما منابع کافی ندارید تا به خوبی در چندین جبهه عمل کنید. نتیجه این کار یک وضعیت آشفته خواهد بود. در عوض، گزینه‌های خود را ارزیابی کنید و یکی را از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر آن کارساز نبود، گزینه بعدی را امتحان کنید و سپس گزینه بعدی. زمانی که توانستید به یک گزینه موثر دست‌یابید، همه منابع خود را صرف آن کنید تا به یک شتاب مناسب دست‌یابید.

2   تنوع نداشتن

اشتباه بزرگ بعدی این است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید. تنوع نداشتن می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد. برای مثال، اگر شما برای تمام ترافیک و مشتریان خود به بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) متکی باشید، ممکن است یک شبه ورشکست شوید، زمانی که گوگل الگوریتم خود را به‌روزرسانی کند. شما با تنوع‌بخشی می‌توانید از این موقعیت پرهیز کنید. بااین‌حال، زمان‌بندی در زمینه بسیار حیاتی است. زمان مناسب برای تنوع‌بخشی وقتی است که از قبل چیزی به جریان افتاده است؛ زیرا: به حرکت و جریان انداختن یک چیز سخت‌ترین کار است، ولی حفظ کردن این جریان به طور قابل‌ملاحظه‌ای نیازمند منابع کمتری است. به خاطر داشته باشید: اول تمرکز کنید، سپس تنوع ببخشید.

3   نتایج را دنبال نکردن

شاید بزرگ‌ترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این باشد که بازگشت سرمایه‌ (ROI) خود را از شیوه‌های مختلف بازاریابی که انجام داده‌اید، دنبال نکنید. دنبال نکردن، مثل این است که کورکورانه پرواز کنید – و این به شما آسیب خواهد رساند، خواه بازاریابی شما کارساز باشد یا خواه نباشد. اگر در حوزه‌های خاصی در حال هدر دادن پول خود باشید، نخواهید دانست که چگونه جلوی آن را بگیرید؛ و اگر بازاریابی شما کارساز باشد، شما باز هم نخواهید دانست که کجا برای رشد حداکثری سرمایه‌گذاری کنید. به قول جان وانامیکر (John Wanamaker): «نیمی از پولی که من برای تبلیغات صرف می‌کنم به هدر می‌رود؛ مشکل اینجاست که من نمیدانم کدام نیمه». خوشبختانه، به کمک فن‌آوری امروز، دنبال کردن ROI شما از هر زمانی آسان‌تر است.

4   پیگیری نکردن

اکثریت عظیمی از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما هنوز آماده خرید از شما نیستند. یک نرخ معمول تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان 1 درصد است؛ این بدین معنا است که 99 نفر از 100 بازدیدکننده وارد وب‌سایت شما می‌شوند و سپس خارج می‌شوند، بدون این هیچ‌گاه دوباره گردند. اگر شما ابزاری برای پیگیری بازدیدکنندگان وب‌سایت خود نداشته باشید، هر روز دارید فروش خود را از دست می‌دهید. یک راه برای پر کردن این حفره اجتناب‌ناپذیر در سبد شما، ارائه چیزی باارزش به مشتری احتمالی در ازای دریافت اطلاعات تماس وی و سپس پیگیری کردن از طریق بازاریابی ایمیلی است.

5   نیازمودن

اگر شما به طور مستمر فعالیت‌های خود را نیازمایید، شما در حال از دست دادن پول خود خواهید بود. به طور خاص، پیشنهاد می‌شود که از آزمون‌های A/B در وب‌سایت خود استفاده کنید که در آن‌ها پیامی را تنها به نیمی از بازدیدکنندگان وب‌سایت خود و پیام دیگری را به نیم دیگر نشان می‌دهید. اگر بتوانید نرخ تبدیل وب‌سایت خود را به میزان 25 درصد افزایش دهید، بدون افزایش بودجه بازاریابی خود می‌توانید فروش خود را بیشتر کنید. به خاطر داشته باشید، هیچ‌چیز بی‌نقصی وجود ندارد. شما همیشه می‌توانید از آن چه که هست بهتر عمل کنید.

اگر می‌خواهید تا جای ممکن مشتری جذب کنید و حداکثر ROI را از بازاریابی آنلاین خود تولید کنید، این طرح بازاریابی 5 مرحله‌ای را دنبال کنید:

   1-   در قدم اول بر به جریان انداختن یک جنبه از بازاریابی خود تمرکز کنید.

   2-  به‌محض این که یک جنبه به جریان افتاد، تنوع دهید و شیوه دیگری را پیدا کنید.

   3-  ROI خود را دنبال کنید تا بدانید که کجا باید مجدداً سرمایه‌گذاری کنید.

   4-  پیگیری کنید تا مشتریان احتمالی بیشتری را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

   5-  و در نهایت، همیشه فعالیت‌های خود را بیازمایید تا نرخ تبدیل خود را بهبود دهید.

منبع: Killerstartups

(31)

https://telegram.me/businesstrend
مهدی محمدزاده طهرانی مهدی دانش‌آموخته MBA از دانشگاه شریف و یکی از موسسان و دبیر ارشد مجله اینترنتی بیزینس‌ترند است.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.