نویسندگی در وبسایتهای معتبر میتواند بهعنوان راهی برای ارتقاء برند شخصی افراد تلقی شود. بهخصوص اگر در حوزه مشاوره و ارائه خدمات به کسبوکارها فعالیت میکنید، پررنگ کردن حضورتان در فضای مجازی با انتشار پست مهمان در وبسایتهایی مانند بیزینسترند بهعنوان نوعی بازاریابی محتوایی برای برند شخصیتان بهحساب خواهد آمد.
در همین راستا از دوستانی که درزمینه ترجمه یا تهیه مطالب توانایی دارد دعوت میشود با ما همکاری نمایند و مطالب خود را برای ما ارسال کنند. مطالب ارسالشده پس از بررسی و تأیید به نام شخص در بیزینسترند منتشر خواهد شد. بهعلاوه، دوستانی که به شکل مستمر با ما همکاری میکنند در بخش «درباره ما» سایت بهعنوان همراهان بیزینسترند معرفی خواهند شد.همچنین امیدواریم این امر زمینه را برای همکاریهای بیشتر فراهم کند.
نکاتی که باید در این زمینه مدنظر قرار دهید
- مطالب ارسالی نباید پیشازاین در سایت دیگری منتشر شده باشد و مالکیت معنوی مطلب باید متعلق به ارسالکننده آن باشد.
- سعی کنید طول مطالب متنی جهت خارج نشدن از حوصله خوانندگان در حدود ۸۰۰ کلمه باشد یا در غیر این صورت قابلیت ارائه شدن در چند قسمت را داشته باشد.
- مطالب باید درزمینه مسائل مربوط به زندگی شغلی و کسبوکار باشند و میتوانند حوزههایی مانند بازاریابی، منابع انسانی، توسعه شغلی، بهرهوری، مهارتهای نرم و ارتباطی و … در بربگیرند.
- لازم است مطلب جنبه کاربردی داشته باشد یا بهنوعی تأملبرانگیز بوده و در جهت تغییر در نگرشها باشد. لطفاً از ارسال مطالبی که بیشازحد آکادمیک هستند بپرهیزید.
- لطفاً در مورد مطالبی که تألیفی نیستند و از منابع معتبر خارجی ترجمهشدهاند تغییرات لازم را با توجه به فضای کسبوکار ایران اعمال کنید. در مورد این مطالب حتماً لینک منبع خارجی را جهت درج در انتهای پست برای ما ارسال کنید.
- سعی کنید به همراه هر مطلب ارسالی حداقل یک تصویر مرتبط نیز ارسال نمایید تا به عنوان تصویر شاخص مطلب استفاده شود.
برخی از دستههای مطالب که میتوانید برای ما ارسال کنید
- مطالب متنی: یکی از دستههای عمومی مطالب که در بیزینسترند منتشر میشوند، مطالبی با عنوان «دریچه» هستند که مسائل مختلف در حوزه کسبوکار را در برمیگیرند و در قالب یک متن ارائه میشوند.
- اینفوگرافیک: اگر در طراحی گرافیکی نیز مهارت دارید میتوانید در تهیه یا فارسیسازی «اینفوگرافیکها» به ما کمک کنید. این دسته از مطالب به دلیل استفاده از المانهای گرافیکی و درنتیجه سهولت در انتقال پیام از محبوبیت بالایی برخوردارند.
- معرفی و نقلقولهای بزرگان کسبوکار: در بیزینسترند بخشی با عنوان «بر شانه بزرگان» وجود دارد که هر بار در آن نقلقولی از یکی از افراد برجسته در حوزه کارآفرینی و کسبوکار به شکلی گرافیکی نمایش داده میشود و سپس سعی میشود نکاتی آموزنده در قالب زندگینامه شخص ارائه گردد. لطفاً تصویر نقلقول را در ابعاد ۱۲۰۰×۴۰۰ پیکسل و در قالب فایل PSD لایه باز ارسال کنید تا بتوان از آنها در اسلایدشو صفحه اصلی نیز استفاده کرد.
- اطلاعرسانی یا گزارش رویدادها: اگر خودتان رویدادی را قرار است برگزار کنید یا برگزار کردهاید یا از رویدادی اطلاع دارید یا در آن شرکت کردهاید و نظرتان را جلب کرده است میتوانید مطلبی درزمینه معرفی یا گزارش آن رویداد برای ما ارسال کنید.
- معرفی استارتاپ خود: شاید بهتازگی استارتاپی را راهاندازی کردهاید و در ابتدای مسیر هستید، شما میتوانید استارتاپ خود و ایده خلاقانهای را که در آن بهکاربردهاید از طریق بیزینسترند معرفی کنید.
- معرفی کتاب: اگر کتابی را مطالعه کردهاید که بسیار نظرتان را جلب کرده است و فکر میکنید مطالعه آن برای مخاطبان بیزینسترند نیز بسیار مفید خواهد بود میتوانید مطلبی را در جهت معرفی آن برای ما ارسال کنید.
- بررسی فیلمها یا سریالهای حاوی محتوای آموزنده برای دنیای واقعی کسبوکار، مدیریت و زندگی شغلی: تاکنون فیلمها و سریالهای بسیاری ساخته شده و یا در حال پخش است که بهجز جنبه سرگرمی، نکات آموزنده بسیاری را در زمینه دنیای واقعی کسبوکار، مدیریت و زندگی شغلی در برمیگیرند و جذابیت آنها باعث میشود تأثیرگذاری بهمراتب بالایی هم روی بینندگان خود داشته باشند.
- مصاحبه با مدیران و کارآفرینان موفق: شاید در شبکه حرفهای خود با افراد برجسته و موفقی در حوزه کسبوکار و کارآفرینی در ارتباط باشید که صحبتهایشان میتواند نکات کاربردی و مفیدی را برای مخاطبان بیزینسترند در بر داشته باشد.
- خوراک شبکههای اجتماعی: ممکن است مطالب کوتاهی یا محتوایی داشته باشید که بیشتر جهت انتشار در شبکههای اجتماعی مناسب هستند. چنین مطالبی نیز از طریق صفحات بیزینسترند در شبکههای اجتماعی با ذکر نام شما منتشر خواهد شد.
در پایان در صورت تمایل به همکاری در تولید محتوا یا هرگونه سؤال یا پیشنهادی در این زمینه میتوانید از طریق فرم زیر با ما در تماس باشید.