Home درباره ما

درباره ما

بیزینس ترند
----تاریخچه شکل گیری بیزینس ترند----
----تاریخچه شکل گیری بیزینس ترند---- ----ماموریت بیزینس ترند---- ----مطالب بیزینس ترند----

 ایده‌ی اولیه‌ی مجله تخصصی اینترنتی بیزینس ترند اولین بار در سال ۱۳۹۱ و با احساس نیاز موسسین آن نسبت به کمبود اطلاع‌رسانی رسانه‌ای در فضای اینترنت در مورد موضوعات حول محور کسب و کار در کشور شکل گرفت. این امر با توجه به تخصص و تحصیلات دو تن از موسسین در حوزه کسب و کار و تحصیل در رشته MBA در دانشگاه صنعتی شریف و علاقه‌مندی و تخصص دو تن دیگر از موسسین در زمینه‌های فنی توسعه وب و زمینه گرافیکی که بخش‌های مورد نیاز و مکمل کار بودند و همچنین علاقه‌مندی و تواناییهای همه اعضای تیم در زمینه خلق رسانه‌ای نو و با ایده‌ها و محتوای ظاهری و باطنی جدید در فضای وب ایران، موضوعیت یافت. سپس با تشکیل جلساتی منظم و شکل‌دهی به ایده از نظر استراتژیهای خرد و کلان و تعیین خط مشی‌ها، و پس از آن برنامه‌ریزی فرآیندهای اجرایی جهت لانچ سایت در ابتدای سال ۱۳۹۲، ادامه یافت.

بیزینس ترند ایجاد شد تا به نیاز مخاطبین علاقه‌مند به فراگیری علم روز دنیا در زمینه کسب‌و‌کار به متفاوت ترین شکل ممکن پاسخ دهد. این نیاز در همه‌ی زمینه‌های متفاوت مرتبط با کسب‌و‌کار مانند استراتژی، بازاریابی،  مالی، کارآفرینی، بهره‌وری و غیره و همچنین حوزه‌های شخصی مانند بهره‌وری شخصی و بهبود شغلی مخاطبین احساس می‌‎شد و سعی شد تا با انتخاب محتوای مناسب به همه آنها پاسخ داده شود.

بخش‌بندی‌های صورت گرفته در بیزینس ترند به مرور تکمیل گردید و بخش‌های خلاقانه و کم مانندی در فضای وب ایرانی همچون میم (جمله‌های تاثیرگذار بیزینسی همراه با مرور و درس گرفتن از زندگینامه گوینده سخنان) و استوری بورد (داستان‌های بیزینسی که جدیدترین متد تاثیرگذاری و آموزش در مجلات معتبری همچون هاروارد بیزینس ریویو بوده است) در آن شکل گرفت که هم در وبسایت و هم در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است. نوآوری های بیزینس ترند شامل هم بخش‌بندی‌های جدید و جذاب و هم نوع انتخاب محتوا که با نظر کارشناسی و به شکلی دقیق و متفاوت از بین معتبرترین متون مجلات و وب‌سایتهای معتبر کسب و کار (مانند HBR, Inc, FastCompany,…) با ذکر منبع انجام می گیرد می باشد. در این بین بخشی از محتوا نیز سعی شده تا به صورت بومی و توسط خود مدیران بیزینس ترند یا مخاطبین متخصص و علاقه‌مند و با توجه به شرایط بومی کشور تهیه و منتشر شود.

تیم بیزینس ترند

سیامک مظاهری

سیامک دانش آموخته MBA از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از موسسان و سردبیر مجله اینترنتی بیزینس ترند است. علاقه اصلی سیامک کارآفرینی و بازاریابی بوده و سرگرمی او ورزش سفر و تئاتر است.

مهدی محمدزاده طهرانی

مهدی دانش‌آموخته MBA از دانشگاه شریف و یکی از موسسان و دبیر ارشد مجله اینترنتی بیزینس‌ترند است.

Mehdi Mohammadzadeh Tehrani